PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EEC 2017: Nowa ekonomia dostosowana do nowego konsumenta

  • dlahandlu.pl
  • 15 maj 2017 15:40

EEC 2017: Nowa ekonomia dostosowana do nowego konsumenta Na zdj. uczestnicy debaty "Nowy konsument, nowa ekonomia", fot. PTWP

Firmy korzystają z nowych technologii, by zbliżyć się do swoich klientów, ale nie powinny zapominać o wartości dialogu. W cyfrowej erze przedsiębiorstwa nie tylko tworzą produkty, ale stawiają przed sobą wiele wyzwań, by lepiej odpowiadać na oczekiwania swoich odbiorców– to niektóre wnioski płynące z debaty „Nowy konsument, nowa ekonomia”, która odbyła się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

REKLAMA

Marcin Nocoń, Central Cluster CIG Director w Canon Polska zauważa, że nowe pokolenie mówi przede wszystkim obrazem. – Jesteśmy patronem technologicznym tej zmiany i mówimy do konsumentów ich językiem. Każde zdjęcie opowiada historię, naszym zadaniem jako firmy jest zachęcenie ludzi do tego, żeby ją opowiedzieli i dołączyli do naszego ekosystemu. Jako jedyni jesteśmy zintegrowani horyzontalnie. Zachęcamy do robienia zdjęć tak, aby ludzie się inspirowali historiami innych, a potem zaczęli robić zdjęcia naszymi aparatami. Optyka jest bardzo ważna. Żeby opowiedzieć historię, trzeba mieć dobry sprzęt. Millenialsi nie chcą już posiadać, dlatego klientom proponujemy usługę leasingu konsumenckiego, czyli pożyczania i wymiany aparatu co dwa lata – mówił przedstawiciel Canon Polska.

Millenialsi to klienci i pół tysiąca pracowników sieci kawiarni Green Caffe Nero. Czy firma zmieniła pod nich strategię komunikacji? - Mamy klasyczny model retailu, ale wchłaniamy trendy. Część naszych klientów jest non-stop podłączona do sieci, ale jest też duża grupa osób, które chcą przyjść i porozmawiać, złożenie zamówienia przez ekran to nie to samo - mówił Krzysztof Kaliciński, business development & operations director, Green Caffe Nero.

Podkreślił, że wyzwaniem jest motywowanie pracowników. – Młodzi ludzie szukają wygody. Świat stoi przed nimi otworem, nie boją się nowych rzeczy. Jak ich przekonać do pracy? Z moich doświadczeń wynika, że nie pieniędzmi. Podwyżka nie wpływa na nich motywująco. Stawiamy na szeroko pojętą atmosferę pracy, płaską strukturę, unikamy korporacyjnych schematów. Inwestujemy w motywację i zaangażowanie, aby naszym pracownikom chciało się pracować dla marki, która jest coś warta. Uważam, że robimy to z sukcesem. Badania pokazały, że nasi bariści uzyskali wysoką notę (9,3/10) od konsumentów. To sukces tym większy, że mamy 70-proc. rotację pracowników - mówił Krzysztof Kaliciński.

O Millenialsach jako pracownikach dobrą opinię ma Joanna Erdman. – 50 proc. pracowników w moim obszarze to Millenialsi i mam z tą grupą bardzo pozytywne doświadczenia. To osoby otwarte, ale też kierujące się w życiu wartościami. Cenimy ich opinie, a oni czują, że mają wpływ na działanie firmy. Biuro ING w Warszawie jest specyficzne, zorganizowaliśmy w nim strefy odprężenia i strefy socjalne; widzimy, że to podnosi efektywność pracy. Komunikacja z Millenialsami jest bezpośrednia, a przepływ informacji szybki. Młode osoby świetnie sprawdzają się przy projektach, cenią sobie w firmie mniej hierarchiczną strukturę. Pamiętamy o tym przy rekrutacji pracowników i sami o sobie jako firmie myślimy już nieco inaczej, zmieniła się kultura organizacji. Spłaszczenie struktur i dynamizm środowiska pracy świetnie wpisują się w oczekiwania Millenialsów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA