PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EEC 2017: Nowa ekonomia dostosowana do nowego konsumenta

  • dlahandlu.pl
  • 15 maj 2017 15:40

EEC 2017: Nowa ekonomia dostosowana do nowego konsumenta Na zdj. uczestnicy debaty "Nowy konsument, nowa ekonomia", fot. PTWP

Firmy korzystają z nowych technologii, by zbliżyć się do swoich klientów, ale nie powinny zapominać o wartości dialogu. W cyfrowej erze przedsiębiorstwa nie tylko tworzą produkty, ale stawiają przed sobą wiele wyzwań, by lepiej odpowiadać na oczekiwania swoich odbiorców– to niektóre wnioski płynące z debaty „Nowy konsument, nowa ekonomia”, która odbyła się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

REKLAMA

Marcin Nocoń, Central Cluster CIG Director w Canon Polska zauważa, że nowe pokolenie mówi przede wszystkim obrazem. – Jesteśmy patronem technologicznym tej zmiany i mówimy do konsumentów ich językiem. Każde zdjęcie opowiada historię, naszym zadaniem jako firmy jest zachęcenie ludzi do tego, żeby ją opowiedzieli i dołączyli do naszego ekosystemu. Jako jedyni jesteśmy zintegrowani horyzontalnie. Zachęcamy do robienia zdjęć tak, aby ludzie się inspirowali historiami innych, a potem zaczęli robić zdjęcia naszymi aparatami. Optyka jest bardzo ważna. Żeby opowiedzieć historię, trzeba mieć dobry sprzęt. Millenialsi nie chcą już posiadać, dlatego klientom proponujemy usługę leasingu konsumenckiego, czyli pożyczania i wymiany aparatu co dwa lata – mówił przedstawiciel Canon Polska.

Millenialsi to klienci i pół tysiąca pracowników sieci kawiarni Green Caffe Nero. Czy firma zmieniła pod nich strategię komunikacji? - Mamy klasyczny model retailu, ale wchłaniamy trendy. Część naszych klientów jest non-stop podłączona do sieci, ale jest też duża grupa osób, które chcą przyjść i porozmawiać, złożenie zamówienia przez ekran to nie to samo - mówił Krzysztof Kaliciński, business development & operations director, Green Caffe Nero.

Podkreślił, że wyzwaniem jest motywowanie pracowników. – Młodzi ludzie szukają wygody. Świat stoi przed nimi otworem, nie boją się nowych rzeczy. Jak ich przekonać do pracy? Z moich doświadczeń wynika, że nie pieniędzmi. Podwyżka nie wpływa na nich motywująco. Stawiamy na szeroko pojętą atmosferę pracy, płaską strukturę, unikamy korporacyjnych schematów. Inwestujemy w motywację i zaangażowanie, aby naszym pracownikom chciało się pracować dla marki, która jest coś warta. Uważam, że robimy to z sukcesem. Badania pokazały, że nasi bariści uzyskali wysoką notę (9,3/10) od konsumentów. To sukces tym większy, że mamy 70-proc. rotację pracowników - mówił Krzysztof Kaliciński.

O Millenialsach jako pracownikach dobrą opinię ma Joanna Erdman. – 50 proc. pracowników w moim obszarze to Millenialsi i mam z tą grupą bardzo pozytywne doświadczenia. To osoby otwarte, ale też kierujące się w życiu wartościami. Cenimy ich opinie, a oni czują, że mają wpływ na działanie firmy. Biuro ING w Warszawie jest specyficzne, zorganizowaliśmy w nim strefy odprężenia i strefy socjalne; widzimy, że to podnosi efektywność pracy. Komunikacja z Millenialsami jest bezpośrednia, a przepływ informacji szybki. Młode osoby świetnie sprawdzają się przy projektach, cenią sobie w firmie mniej hierarchiczną strukturę. Pamiętamy o tym przy rekrutacji pracowników i sami o sobie jako firmie myślimy już nieco inaczej, zmieniła się kultura organizacji. Spłaszczenie struktur i dynamizm środowiska pracy świetnie wpisują się w oczekiwania Millenialsów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA