PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EEC: E-commerce coraz popularniejszy, ale z handlem tradycyjnym nie wygra

  • dlahandlu.pl
  • 17 maj 2013 19:05

EEC: E-commerce coraz popularniejszy, ale z handlem tradycyjnym nie wygra

W Polsce działa obecnie 22 557 sklepów internetowych. Czy mają szanse przetrwać, jakie bariery napotykają przedsiębiorcy działający w sektorze e-commerce oraz jakie trendy opanują ten rynek - te kwestie zdominowały panel "E-commerce - ofensywny sektor gospodarki", który odbywał się podczas V Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

REKLAMA

Sesję rozpoczęła wypowiedź Dariusza Bogdana, podsekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki, o inicjatywach resortu wspierających podmioty działające w tym obszarze.

- W przyszłym kwartale chcemy wystartować z inicjatywą fakturowania elektronicznego. Chcielibyśmy zaproponować standardy dla całej branży w tym zakresie. Natomiast dla instytucji publicznych, które korzystają z zamówień publicznych, chcielibyśmy zaproponować obowiązek faktur elektronicznych od stycznia 2015 r. - zapowiedział Dariusz Bogdan.

Minister wspomniał również o innym projekcie - punktach kontaktowych, w których można zasięgnąć porady ekspertów w kwestii prowadzenia sklepów internetowych. Zainteresowani mogą się dowiedzieć, w jaki sposób założyć sklep internetowy czy zobaczyć jak powinien wyglądać regulamin e-sklepu. Ponadto, ministerstwo wspólnie z Instytutem Logistyki i Magazynowania przygotowało markę Euro Label świadczącą o bezpieczeństwie danego e-sklepu.

Krzysztof Bajołek, prezes zarządu spółki Wearco, która rozwija sieć sklepów Answear.com, zwrócił uwagę, że nadal jedną z największych barier w rozwoju sklepów internetowych są przyzwyczajenia konsumentów, którzy obawiają się zakupów w sieci. Prezes podkreśla, że niejasne są również przepisy formułowania praw klientów w internecie. - Obecnie na rynku jest szereg kancelarii prawnych, które żerują na regulaminach sklepów internetowych - zaznaczył Bajołek.

Jego zdaniem nie ma jednego głównego czynnika, który może stać się motorem napędowym tego rynku. E-handel ma natomiast szereg naturalnych zalet jak: dostępność, szerokość i głębokość oferty. Sklep internetowy może zaoferować klientom znacznie więcej niż sklep tradycyjny, chociażby ze względu na to, że nie jest ograniczony powierzchniowo.

Z tym stwierdzeniem nie zgodził się Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska. W jego opinii sprzedaż tradycyjna nadal będzie dominowała nad internetem. - Dobry przedsiębiorca będzie miał ofertę, która jest skrojona na miarę oczekiwań klientów - akcentuje Czesław Grzesiak.

Sieć niedawno podjęła decyzję o otwarciu sklepu internetowego dla marki F&F. - Tesco jest 6. największym sprzedawcą odzieży w Polsce. E-sklep będzie dla nas dodatkowym kanałem sprzedaży. Nasza centrala w Wlk. Brytanii pracuje obecnie nad oprogramowaniem, abyśmy mogli zaoferować naszym klientom m.in. wirtualną przymierzalnię - zdradza wiceprezes Tesco i jednocześnie przypomina o ogromnej roli logistyki, która w przypadku sklepów internetowych generuje bardzo wysokie koszty.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA