PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EEC: LPP chce poznać lepiej klientów punktów stacjonarnych

  • dlahandlu.pl
  • 17 maj 2018 08:19

EEC: LPP chce poznać lepiej klientów punktów stacjonarnych Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP, fot. PTWP

– W Polsce 10 proc. sprzedaży LPP jest realizowane w kanale online. Na dojrzałych rynkach, na których jesteśmy obecni wskaźnik ten wynosi 20-30 proc. Niewątpliwe kanał e-commerce będzie nadal rosnąć. Nie zgodzę się jednak ze stwierdzeniem, że rozwiązania technologiczne wspierające sprzedaż należy wprowadzać głównie w handlu online. Teraz jest właśnie dobry moment na to, aby nowości pojawiały się także w sklepach. Czas poznać lepiej klientów punktów stacjonarnych – mówił Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP, w trakcie debaty ,,Zarządzanie informacją... dźwignią handlu", która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

REKLAMA

Jacek Kujawa uważa, że trzeba opracować odpowiednie narzędzia do ,,mierzenia" klienta. – Musimy wiedzieć, co zrobić jeśli np. w danym sklepie nie ma towaru, jak pomóc klientowi zrealizować zakup produktu. W Trójmieście testujemy aktualnie technologię RFID, czyli znaczymy towary specjalną metką elektroniczną – dzięki temu widzimy co się dzieje z tym produktem, z czym go zestawiają klienci, co jest przymierzane, ale nie kupowane. Mając takie dane możemy analizować zachowania konsumentów – mówił wiceprezes LPP.

Jacek Kujawa podkreślił, że wszystkie brandy muszą zrozumieć, że niezależnie od kanału sprzedaży, mają do czynienia z tym samym klientem. – 70 proc. transakcji zaczyna się online – tam klient zaczyna swoją ścieżkę zakupową, a potem finalizuje zakup w którymś z kanałów. Współcześni konsumenci nie zaakceptują ryzyka w postaci braku towaru w sklepie, jeśli widzieli go w internecie. Chcą mieć pewność, że zrealizują swój cel. Ważne jest spójne traktowanie klienta w każdym kanale – powiedział.

Zdaniem wiceprezesa LPP, personalizacja i dostosowywanie asortymentu do klienta decydują dziś o sukcesie w branży odzieżowej. – Klient coś zobaczy na Instagramie czy blogu i chce to od razu mieć. Aby zaspokoić tę potrzebę stale skracamy cykle produkcyjne (np.do trzech tygodni), żeby jak najszybciej wprowadzić nowe produkty. Wprowadzamy do sprzedaży krótkie kolekcje kapsułowe, które są umocowane w bieżących trendach. Takie serie wysyłane są do określonych sklepów. Dzięki zaawansowanym algorytmom analitycznym wysyłamy do naszych placówek taki towar, jaki klienci chcą kupić, wliczając w to nawet rozmiarówkę. Każdy sklep traktujemy indywidualnie. Co istotne, klienci nadal chcą chodzić na sklepów stacjonarnych, online wymusza jednak konsolidacje – konsumenci oczekują większych sklepów z szerszą ofertą, bardziej przyjaznych dla klienta – zauważa Jacek Kujawa.

Unikalne doświadczenia klienta to zdaniem panelistów debaty kluczowe pojęcie w handlu detalicznym. – Pozytywne doświadczenia decydują o dalszym kontakcie z brandem. Widzimy to choćby na przykładzie naszego contact center –  około 10 proc. klientów po złożeniu zamówienia w internecie dzwoni i chce porozmawiać o zakupie. Jednak online to nie wszystko, rentowność operacyjna detalistów działających tylko w tym kanale to około 2 proc., a detalistów omnikanałowych – kilkanaście proc. Ta różnica wynika głównie ze zwrotów, które generują duże koszty. My zachęcamy klientów do odbierania zakupów online i dokonywania zwrotów w naszych sklepach. Ale bardziej istotne od tego w jaki sposób sprzedajemy, jest to, co sprzedajemy. Dlatego podejmujemy wysiłek tworzenia dobrych kolekcji. Pracuje nad nimi 700 osób, jeżdżą po świecie, podpatrują najnowsze trendy. W branży fashion mówi się, że jesteś tak silny, jak twoja ostatnia kolekcja. To prawda –  produkty zgodne z oczekiwaniami klientów generują 30-40 proc. wzrost sprzedaży  – mówi Jacek Kujawa.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • eespe12 2018-05-18 11:37:18
    Trzeba dbać o jednych i drugich, po raz kolejny LPP pokazuje że jest nowoczesnym przedsiębiorstwem które może osiągnąć wielki sukces.
  • Iwona 2018-05-18 00:29:33
    Zakupy w sklepie stacjonarnym to przyjemność i pewna forma odpoczynku. Zwłaszcza w tak nowoczesnych i przyjemnych salonach jakie można obecnie spotkać. Interesujące co mów ten Pan, ciekawe co z tego wyjdzie i jak za kilka lat będą wyglądały zakupy w salonach.

REKLAMA

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA