PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EEC: LPP chce poznać lepiej klientów punktów stacjonarnych

  • dlahandlu.pl
  • 17 maj 2018 08:19

EEC: LPP chce poznać lepiej klientów punktów stacjonarnych Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP, fot. PTWP

– W Polsce 10 proc. sprzedaży LPP jest realizowane w kanale online. Na dojrzałych rynkach, na których jesteśmy obecni wskaźnik ten wynosi 20-30 proc. Niewątpliwe kanał e-commerce będzie nadal rosnąć. Nie zgodzę się jednak ze stwierdzeniem, że rozwiązania technologiczne wspierające sprzedaż należy wprowadzać głównie w handlu online. Teraz jest właśnie dobry moment na to, aby nowości pojawiały się także w sklepach. Czas poznać lepiej klientów punktów stacjonarnych – mówił Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP, w trakcie debaty ,,Zarządzanie informacją... dźwignią handlu", która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

REKLAMA

Jacek Kujawa uważa, że trzeba opracować odpowiednie narzędzia do ,,mierzenia" klienta. – Musimy wiedzieć, co zrobić jeśli np. w danym sklepie nie ma towaru, jak pomóc klientowi zrealizować zakup produktu. W Trójmieście testujemy aktualnie technologię RFID, czyli znaczymy towary specjalną metką elektroniczną – dzięki temu widzimy co się dzieje z tym produktem, z czym go zestawiają klienci, co jest przymierzane, ale nie kupowane. Mając takie dane możemy analizować zachowania konsumentów – mówił wiceprezes LPP.

Jacek Kujawa podkreślił, że wszystkie brandy muszą zrozumieć, że niezależnie od kanału sprzedaży, mają do czynienia z tym samym klientem. – 70 proc. transakcji zaczyna się online – tam klient zaczyna swoją ścieżkę zakupową, a potem finalizuje zakup w którymś z kanałów. Współcześni konsumenci nie zaakceptują ryzyka w postaci braku towaru w sklepie, jeśli widzieli go w internecie. Chcą mieć pewność, że zrealizują swój cel. Ważne jest spójne traktowanie klienta w każdym kanale – powiedział.

Zdaniem wiceprezesa LPP, personalizacja i dostosowywanie asortymentu do klienta decydują dziś o sukcesie w branży odzieżowej. – Klient coś zobaczy na Instagramie czy blogu i chce to od razu mieć. Aby zaspokoić tę potrzebę stale skracamy cykle produkcyjne (np.do trzech tygodni), żeby jak najszybciej wprowadzić nowe produkty. Wprowadzamy do sprzedaży krótkie kolekcje kapsułowe, które są umocowane w bieżących trendach. Takie serie wysyłane są do określonych sklepów. Dzięki zaawansowanym algorytmom analitycznym wysyłamy do naszych placówek taki towar, jaki klienci chcą kupić, wliczając w to nawet rozmiarówkę. Każdy sklep traktujemy indywidualnie. Co istotne, klienci nadal chcą chodzić na sklepów stacjonarnych, online wymusza jednak konsolidacje – konsumenci oczekują większych sklepów z szerszą ofertą, bardziej przyjaznych dla klienta – zauważa Jacek Kujawa.

Unikalne doświadczenia klienta to zdaniem panelistów debaty kluczowe pojęcie w handlu detalicznym. – Pozytywne doświadczenia decydują o dalszym kontakcie z brandem. Widzimy to choćby na przykładzie naszego contact center –  około 10 proc. klientów po złożeniu zamówienia w internecie dzwoni i chce porozmawiać o zakupie. Jednak online to nie wszystko, rentowność operacyjna detalistów działających tylko w tym kanale to około 2 proc., a detalistów omnikanałowych – kilkanaście proc. Ta różnica wynika głównie ze zwrotów, które generują duże koszty. My zachęcamy klientów do odbierania zakupów online i dokonywania zwrotów w naszych sklepach. Ale bardziej istotne od tego w jaki sposób sprzedajemy, jest to, co sprzedajemy. Dlatego podejmujemy wysiłek tworzenia dobrych kolekcji. Pracuje nad nimi 700 osób, jeżdżą po świecie, podpatrują najnowsze trendy. W branży fashion mówi się, że jesteś tak silny, jak twoja ostatnia kolekcja. To prawda –  produkty zgodne z oczekiwaniami klientów generują 30-40 proc. wzrost sprzedaży  – mówi Jacek Kujawa.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Yanek 2018-05-31 11:15:28
    Podoba mi się to innowacyjne podejście. Właśnie tak powinien wyglądać nowoczesny biznes, wykorzystywanie nowinek technicznych i podążanie z duchem czasu.
  • opos 2018-05-24 18:59:10
    Wyniki i tak mają bardzo dobre, jeżeli uda im się osiągnąć taki wzrost sprzedaży online to będzie prawdziwy sukces spółki.
  • eespe12 2018-05-18 11:37:18
    Trzeba dbać o jednych i drugich, po raz kolejny LPP pokazuje że jest nowoczesnym przedsiębiorstwem które może osiągnąć wielki sukces.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.