PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

EEC: Smart konsument nadal walczy o cenę

EEC: Smart konsument nadal walczy o cenę
fot. EEC 2019
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 16 maj 2019 15:43

Kim jest smart konsument AD 2019? I jaką rolę w podejmowanych przez niego wyborach zakupowych pełni cena a jaką technologia? - to jeden z głównych tematów sesji Smart konsument w świecie omnichannel podczas EEC 2019.

Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP jako przykład, że smart konsument w swoich wyborach nadal kieruje się ceną wskazał, że na polskim rynku spożywczym w ciągu ostatnich lat upadły sieci delikatesów spożywczych: Bomi i Alma, zaś Piotr i Paweł walczy o przeżycie. - Jeżeli popatrzymy na branżę odzieżową, to mamy rozwój tanich sieci odzieżowych. To wszystko pokazuje, że cena jest nadal bardzo istotna. Dowodem jest też rozwój eventów zakupowych, takich jak Black Friday. W ubiegłym roku konsumenci wstrzymali się z zakupami w listopadzie i czekali na Black Friday, gdy sprzedaż wystrzeliła dwudziestokrotnie w porównaniu do innych dni. Kolejnym elementem wskazującym na wagę ceny jako kryterium zakupowego jest rola porównywarek cenowych. Większość osób kupujących zwłaszcza elektronikę zaczyna zakupy właśnie od porównywarki cenowej. To pokazuje, że klient nadal walczy o cenę. Kolejnym przykładem są zakupy z Chin, które dokonywane są na przekór deklaracjom, że ważna jest jakość i szybkość dostawy. Wielu konsumentów z Polski decyduje się na zakupy w Chinach, pomimo długiego czasu oczekiwania i ryzyka jakościowego. W tym wyborze zaletą także jest cena – stwierdził panelista.

Z kolei Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu I marketingu RTV Euro AGD zwrócił uwagę, że cenę należy traktować w dwóch wymiarach. W przypadku porównywarek cenowych mamy ten sam produkt w kilku miejscach i wtedy jest oczywistą sprawą, że kupujemy tam, gdzie jest taniej. Detalista działający z sukcesem, musi oferować właśnie najlepszą cenę, bo ciężko jest dołożyć do standardowego produktu wartości, za które konsument zapłaci więcej. Z drugiej strony od kilku lat widzimy wzrost średniej ceny za zakupy na rynku AGD. To znaczy, że klient staje się zamożniejszy.

Czytaj więcej na DlaHandlu.pl

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • nidas 2019-05-17 13:44:02
    Dobrze gadają, ale trzeba zaznaczyć że smart konsument u nas dopiero raczkuje i będzie się rozwijał.
  • Piotr 2019-05-20 19:38:46
    Większość klientów zawsze się będzie kierowała ceną, a duże marki będą musiały się z tym liczyć, co wiąże się z szukaniem tańszych rozwiązań produkcyjnych. Coś za coś, tak na prawdę piłka jest po stronie konsumentów i to oni swoimi wyborami w dużej mierze kształtują jaki produkt oferują producenci.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.246.164
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.