PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ekspansja kosztuje, ale nowe sklepy napędzają rozwój

  • Autor: Propertynews.pl
  • 17 maj 2016 07:05

Ekspansja kosztuje, ale nowe sklepy napędzają rozwój Esotiq

Wzrost przychodów o 20 proc., powiększenie sieci sprzedaży o 30,6 proc., nowe produkty, poprawa marży brutto o 4 pkt proc. – to najważniejsze wydarzenia I kwartału 2016 w odzieżowej grupie Esotiq & Henderson. Zarząd spółki oczekuje, że różnorodne kolekcje oraz nowe grupy produktów pozwolą zwiększyć dynamikę przychodów.

REKLAMA

Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson wzrosły z 24,6 do 29,6 mln zł (+20,3 proc.). Liczba sklepów grupy wzrosła z 227 do 276 salonów (powierzchnia z 13 685 mkw do 17 875 mkw). Na koniec I kwartału odzieżowa grupa z Gdańska posiadała w Polsce 253 salony marki Esotiq, 18 salonów Femestage Eva Minge i 2 salony Eva Minge oraz 3 sklepy Esotiq w Niemczech. Zarząd podkreśla, że główne marki – Esotiq i Femestage Eva Minge rozwijają się w szybkim tempie. Choć pierwsze otwarcia sklepów Femestage nastąpiły w II kwartale 2015 r., marka odpowiada za połowę wzrostu powierzchni w ostatnich 12 miesiącach. Do przychodów grupy w I kwartale 2016 r. marka Femestage dołożyła 3,2 mln zł.

Inwestycje obciążyły wynik netto grupy

Sprzedaż grupy w przeliczeniu na mkw w I kwartale 2016 r. wyniosła 571 zł (rok wcześniej 597 zł).

– Spadek sprzedaży na mkw o 4,2 proc. wynika ze znaczącego wzrostu nowych sklepów, które jeszcze nie zdążyły zaistnieć w świadomości klientek. Musimy poczekać zwykle kilka miesięcy aby zbudować bazę stałych klientów i wtedy ten wskaźnik zacznie się poprawiać. Naszym sposobem na wzrost są nowe różnorodne kolekcje oraz rozszerzanie asortymentu w salonach Esotiq i Femestage Eva Minge. Nowa kolekcja Femestage jesień/zima 2016 zebrała bardzo dobre recenzje podczas pokazu na kwietniowym Fashion Week Poland w Łodzi – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

– Obserwujemy dalszy spadek klientów odwiedzających galerie handlowe czyli tzw. trafficu, ale dzięki skutecznym działaniom sprzedażowym wartość średniego paragonu w I kwartale wzrósł o 5,9 proc. – dodaje prezes Skrzypek.

Koszty inwestycji w sklepy własne Esotiq i Femestage obciążają wynik netto grupy. W I kwartale grupa zanotowała stratę netto 2,9 mln zł. W roku poprzednim wynik netto wynosił 0,0 mln zł, ale nie działała wówczas jeszcze sieć Femestage.

– Ekspansja sieci Femestage i Esotiq kosztuje; ma również istotny wpływ na wynik netto. Spółka Esotiq Germany też jest na wczesnym etapie rozwoju i nie przynosi jeszcze zysków. Uważamy jednak, że warto inwestować w odzież i rozwój w Polsce i w Niemczech – mówi Adam Skrzypek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA