PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ekspansję w Polsce szykują kolejne marki modowe

  • Autor: Propertynews.pl
  • 19 kwi 2012 14:58

Ekspansję w Polsce szykują kolejne marki modowe

Do Polski weszło w ubiegłym roku sześć nowych sieci handlowych - więcej przybyło tylko w Ałmacie, Moskwie i Kijowie - czytamy w najnowszym raporcie CBRE "Globalizacja handlu detalicznego". Z badań CBRE wynika, że szans rozwoju w Polsce poszukują kolejne marki.

REKLAMA

Ałmata w Kazachstanie była zdecydowanie najpopularniejszą nową lokalizacją wybieraną przez międzynarodowe sieci handlowe - zadebiutowało ich tutaj 18, w tym marki z Grupy Inditex. W Moskwie pojawiło się 11 nowych sieci, w Kijowie - 9, a w Warszawie - 6.

Do Polski weszły w 2011 roku następujące sieci handlowe: marka mody damskiej z Wielkiej Brytanii Dorothy Perkins (Złote Tarasy w Warszawie), brytyjska marka oferująca niedrogie ubrania F&F (Blue City w Warszawie), amerykańska marka GAP oferująca ubrania i akcesoria (Arkadia w Warszawie), Foot Locker - sieć sprzedająca ubrania i buty sportowe znanych marek (Arkadia w Warszawie), amerykańska sieć sklepów z zabawkami Toys"R"Us (Blue City w Warszawie), a także marka modowa American Eagle, która zapowiada otwarcie pierwszego sklepu już wkrótce.

Niebawem powinniśmy się też spodziewać w Polsce pierwszych salonów odzieżowych Debenhams czy brytyjskiej marki z ubraniami szytymi na miarę TM Lewin. Jak podkreślają analitycy CBRE, są to marki, które obecnie analizują konkurencję i możliwości rozwoju w Polsce. Bardziej zaawansowane plany ma w naszym kraju Urban Outfitters, który planuje otworzyć swój pierwszy sklep jesienią jednym z centrów handlowych w Warszawie.

W 2012 roku można spodziewać się wejścia kolejnych nowych sieci na polski rynek, ponieważ nasz kraj został wskazany jako kierunek ekspansji przez 33 proc. respondentów ankiety przeprowadzonej przez CBRE dotyczącej intencji i kierunków rozwoju wśród międzynarodowych sieci handlowych. Jest to niewątpliwie zasługa silnej gospodarki, której wyznacznikiem jest wzrost PKB o 4,3 proc. w 2011 roku i przewidywany wzrost o ok. 3 proc. w 2012 roku.

Jedyną barierą wejścia nowych marek do naszego kraju może się okazać brak dostępności atrakcyjnych powierzchni handlowych. - Obserwujemy stałe zainteresowanie ze strony największych międzynarodowych marek, które chcą wejść na polski rynek. Jednak najlepsze centra handlowe w Warszawie, w których chcą się znaleźć w pierwszej kolejności, są niemal w całości skomercjalizowane. W związku z tym, być może niektóre znane marki zdecydują się na debiut na polskim rynku w innych dużych miastach, które dysponują jeszcze powierzchnią w centrach handlowych lub poczekają na zakończenie nowych inwestycji komercyjnych w Warszawie - mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE Polska.

Czytaj więcej w raporcie "How global is the business of retail?"

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA