PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Eksperci radzą, jak mówić do klientów, by sfinalizować sprzedaż

  • dlahandlu.pl
  • 03 lip 2014 11:09

Eksperci radzą, jak mówić do klientów, by sfinalizować sprzedaż

Klienci mają różne potrzeby i oczekiwania związane z wizytą w sklepie. Im lepiej sprzedawca pozna swojego klienta, tym lepiej może dostosować konkretną ofertę. Nie jest to natomiast proste w przypadku sklepów zlokalizowanych przy punktach komunikacyjnych lub w centrach handlowych, w których często pojawiają się nowi klienci, tylko na jednorazowe zakupy. Co może w takiej sytuacji pomóc? Radzą eksperci z firmy Kreatywny Butik One.

REKLAMA

Każdy człowiek posiada tzw. podstawowy system reprezentacji. Oznacza to, że preferuje określony sposób komunikacji, aby mózg jak najlepiej odbierał informacje. Dostosowanie stylu rozmowy do cech drugiej osoby może podnieść skuteczność sprzedaży. Co należy wiedzieć, aby komunikacja z klientem była jak najbardziej zrozumiała i efektywna? To, że wzrokowcy mówią obrazami, słuchowcy brzmieniami, a kinestetycy i dotykowcy uczuciami i doznaniami.

Pan Andrzej - Wzrokowiec
Pan Andrzej utrzymuje kontakt wzrokowy ze sprzedawcą zgodnie z zasadą, iż "lepiej słyszy, jeśli dobrze widzi". Mówi raczej szybko, wysokim głosem. Opowiada nieco chaotycznie, często używając skrótów myślowych, gdyż przed oczami ma obraz sytuacji, o której opowiada. Z uwagi na żywą gestykulację można dopatrzeć się włoskiego stylu prowadzenia rozmowy.

Porada dla sprzedawcy
Utrzymaj kontakt wzrokowy. W trakcie rozmowy używaj słów takich jak: wyraźny, widzieć, patrzeć, obserwować, wyobrażać, wyjaśnić. Nie zarzucaj klienta dużą ilością informacji ani danych. W takiej sytuacji ta osoba będzie czuła się zagubiona i straci zainteresowanie. Staraj się mówić obrazami, używaj ciekawych przenośni. Pokaż asortyment, pozwól rozejrzeć się po sklepie. Rozmowa może wyglądać na przykład tak: "Widzę, że macie Państwo nowy produkt w ofercie" albo "Czy mógłby Pan pokazać mi ten produkt?" odpowiedz: "Proszę spojrzeć na ten nowy produkt, z oferty znanej marki, wygląda bardzo zachęcająco" albo "Proszę, można rozejrzeć się po sklepie. Jak tylko coś Pan zobaczy interesującego, to zaraz Panu podam."

Pani Kasia - Słuchowiec
Pani Kasia zazwyczaj jest bardzo rozmowna, mówi szybko i rytmicznie. Ma na ogół przyjemny głos, często nazywany "głosem radiowca". W rozmowie często przerywa kontakt wzrokowy i nadstawia ucho.

Porada dla sprzedawcy
W trakcie rozmowy używaj słów: wysłuchać, słyszeć, głośno, cicho, stonowany. Osoba taka łatwo przyswaja dużą ilość informacji, ale warto używać słów ciekawie brzmiących. Na pytanie klientki: "Co może Pani powiedzieć o aktualnej promocji?" odpowiedz: "Brzmi bardzo interesująco: 4 produkty w cenie 3". Pani Basia - Dotykowiec
Poznasz typ takiej osobowości po żywej gestykulacji. Często trzyma jakiś przedmiot w ręce i bez pytania dotyka wszystko, co znajduje się obok. Dla takiej osoby emocjonalny kontakt z drugą stroną jest szczególnie istotny.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA