PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ekspert o niedotrzymanych obietnicach Kauflandu

  • dlahandlu.pl
  • 12 gru 2017 15:32

Ekspert o niedotrzymanych obietnicach Kauflandu Fot. shutterstock

Oferowanie takich samych cen na artykuły spożywcze w internecie jak w sklepach stacjonarnych to obietnica nie łatwa do zrealizowania - uważa ekspertka senior retail analyst, LZ Retailytics. - To obietnica, którą już kilka lat temu słyszeliśmy od konkurenta Kauflandu, Rewe Group. Czas pokazał, że była to obietnica, której nie udało się dotrzymać - mówi Denise Klug.

REKLAMA

- Kiedy rok temu sieć Kaufland wystartowała ze sprzedażą w internecie (usługa dostępna dla mieszkańców Berlina), była postrzegana jako forpoczta nowej ery w handlu żywnością. Projekt e-commerce Kauflandu kładł duży nacisk na niskie ceny. E-sklep detalisty oferował klientom ponad 800 produktów ekonomicznej marki własnej. Koszty dostawy wynosiły od 2,75 euro do 4,75 euro za zakupy poniżej 100 euro, gwarantując tym samym, że ceny będą takie same jak w sklepach stacjonarnych. 

- Próby osiągnięcia atrakcyjnego pułapu cenowego mają sens, ponieważ niemiecki rynek żywności charakteryzuje się niskimi cenami, a tym samym niskimi marżami na artykuły spożywcze. Konsumenci są dobrze wyedukowani, kupują świadomie, porównują ceny w największych dyskontowych sieciach. Jeśli sprzedawcy detaliczni chcą zachęcić dużą część swoich klientów do skorzystania z ich usług dostawczych, ważne jest, aby dodatkowe koszty nie przekroczyły kwoty, którą ich klienci są gotowi zapłacić. Wydaje się jednak niemożliwe, aby zachować równowagę między tymi dwoma podejściami: zapewnieniem dostawy żywności do domu przy jednoczesnym utrzymaniu polityki niskich cen. Przypadek sieci Kaufland nie jest pierwszym, który to obrazuje - uważa ekspertka LZ Retailytics.

Jak wyjaśnia Denise Klug, po początkowych krokach zmierzających do poszerzenia asortymentu o nowatorskie produkty, siostrzana sieć Lidla musiała ograniczyć swoje plany w tym zakresie. - Sieć należąca do Schwarz Group miała jednak aspiracje, by oferować pionierskie rozwiązania na niemieckim rynku e-grocery. Nikt nie próbował dotychczas tak odważnych rozwiązań - podkreśla ekspertka. 

- Wyciągając wnioski z doświadczeń sieci Kaufland oraz obserwując, jak inni operatorzy reagują na zmiany zachodzące na rynku, z wielkim zainteresowaniem będziemy przyglądać się, jak Edeka poprowadzi swój internetowy biznes - Bringmeister. Ten e-sklep stawia na agresywną politykę cenową, ale jednocześnie oferuje dodatkowe usługi, takie jak jednogodzinne terminy dostawy w Monachium. W Berlinie Bringmeister obiecuje takie same ceny, co w sklepie stacjonarnym. Koszty transportu towaru zależą od wybranego przez klienta czasu dostawy i mogą wynosić od 3 do 7 euro. Prawdopodobnie jest to tylko kwestia czasu, zanim ta marka również zdecyduje się zmienić podejście, zakładając, że Edeka nie będzie ignorowała struktury kosztowej biznesu w nieskończoność. Ale co to w praktyce będzie oznaczać dla rynku? Nie zapominajmy, że mamy na nim jeszcze jednego dużego gracza, Amazon Fresh - dostawcę, który wydaje się być bardziej skory niż inni do poświęcenia części zysku w imię budowania bazy lojalnych klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.