PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ekspert: wyniki spółek modowych nie zachwycają

  • Autor: PAP
  • 03 sie 2015 17:49

LPP i CCC nie zachwyciły wynikami sprzedażowymi za lipiec. Dane miesięczne obu spółek są raczej słabe - oceniają analitycy.

REKLAMA

Przychody Grupy LPP ze sprzedaży w lipcu 2015 roku wyniosły 442 mln zł, czyli były o około 6 proc. wyższe rdr.

"Dane lipcowe są słabe. Wzrost przychodów 6 proc. rdr implikuje kilkuprocentowe spadki LfL w lipcu" - powiedziała PAP Małgorzata Kloka, analityk Pekao Investment Banking.

Kolejny miesiąc z rządu LPP pokazało spadek marż. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 46 proc. i była o około 5 p.p. niższa rdr.

"Spadek marży brutto w lipcu był niższy niż w maju czy czerwcu, co w mojej opinii potwierdza komentarze zarządu, że największy okres wyprzedawania zapasów jest już za spółką. Niemniej jednak w połączeniu ze słabym przyrostem sprzedaży nie składa się to na pozytywny obraz: zysk brutto w lipcu jest niższy rdr" - powiedziała analityk Pekao IB.

"Wydaje się, że wzrost sprzedaży LfL w maju i czerwcu był pochodną mocnych wyprzedaży, a nie odwrócenia trendu spadkowej sprzedaży porównywalnej, który widzieliśmy od początku roku" - dodała Kloka.

Kurs LPP spada w poniedziałek o godz. 16.30 o 0,8 proc. do 7.639,95 zł.

Wyraźniejsze spadki, o prawie 4 proc. notuje CCC.

CCC podało, że jej skonsolidowane przychody w lipcu wzrosły o 11,9 proc. rdr do 161,3 mln zł. Przychody za okres styczeń–lipiec wyniosły 1.201,6 mln zł i były wyższe rdr o 20,2 proc.

"Wydaje się, że trzeci kwartał dla zaczął się raczej słabo - wzrost przychodów o 12 proc. przy wzroście powierzchni o ok. 20 proc. rdr również implikuje niewielki spadek sprzedaży porównywalnej. Spółka nie podaje danych marżowych, więc trudno wyciągać wnioski pod kątem wyników, ale CCC miała bardzo dobry sezon wiosna - lato i raczej nie miała potrzeby agresywnego wyprzedawania towaru" - powiedziała Małgorzata Kloka.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA