PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ekspert: wyniki spółek modowych nie zachwycają

  • Autor: PAP
  • 03 sie 2015 17:49

LPP i CCC nie zachwyciły wynikami sprzedażowymi za lipiec. Dane miesięczne obu spółek są raczej słabe - oceniają analitycy.

REKLAMA

Przychody Grupy LPP ze sprzedaży w lipcu 2015 roku wyniosły 442 mln zł, czyli były o około 6 proc. wyższe rdr.

"Dane lipcowe są słabe. Wzrost przychodów 6 proc. rdr implikuje kilkuprocentowe spadki LfL w lipcu" - powiedziała PAP Małgorzata Kloka, analityk Pekao Investment Banking.

Kolejny miesiąc z rządu LPP pokazało spadek marż. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 46 proc. i była o około 5 p.p. niższa rdr.

"Spadek marży brutto w lipcu był niższy niż w maju czy czerwcu, co w mojej opinii potwierdza komentarze zarządu, że największy okres wyprzedawania zapasów jest już za spółką. Niemniej jednak w połączeniu ze słabym przyrostem sprzedaży nie składa się to na pozytywny obraz: zysk brutto w lipcu jest niższy rdr" - powiedziała analityk Pekao IB.

"Wydaje się, że wzrost sprzedaży LfL w maju i czerwcu był pochodną mocnych wyprzedaży, a nie odwrócenia trendu spadkowej sprzedaży porównywalnej, który widzieliśmy od początku roku" - dodała Kloka.

Kurs LPP spada w poniedziałek o godz. 16.30 o 0,8 proc. do 7.639,95 zł.

Wyraźniejsze spadki, o prawie 4 proc. notuje CCC.

CCC podało, że jej skonsolidowane przychody w lipcu wzrosły o 11,9 proc. rdr do 161,3 mln zł. Przychody za okres styczeń–lipiec wyniosły 1.201,6 mln zł i były wyższe rdr o 20,2 proc.

"Wydaje się, że trzeci kwartał dla zaczął się raczej słabo - wzrost przychodów o 12 proc. przy wzroście powierzchni o ok. 20 proc. rdr również implikuje niewielki spadek sprzedaży porównywalnej. Spółka nie podaje danych marżowych, więc trudno wyciągać wnioski pod kątem wyników, ale CCC miała bardzo dobry sezon wiosna - lato i raczej nie miała potrzeby agresywnego wyprzedawania towaru" - powiedziała Małgorzata Kloka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA