PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EM&F: I kwartał przyniósł wzrost przychodów netto o 8 proc. do 734,3 mln zł

  • Autor: PAP
  • 16 maj 2013 09:27

Starta netto grupy EM&F, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła w pierwszym kwartale 2013 roku ok. 0,1 mln zł - podała spółka w raporcie. Analitycy spodziewali się tymczasem 25,9 mln zł straty.

REKLAMA

Zysk operacyjny grupy wyniósł 19,2 mln zł i był wyższy od oczekiwań analityków którzy prognozowali 11,5 mln zł straty EBIT.

EBITDA z działalności podstawowej wyniosła 54 mln zł wobec 17 mln zł rok wcześniej. Starta netto z działalności kontynuowanej, przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła 1 mln zł wobec 31 mln zł straty w I kwartale 2012 r.

Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 734,3 mln zł (wzrost o 8 proc. rdr) wobec konsensusu 664,3 mln zł przychodów.

"Wzrost przychodów nastąpił we wszystkich segmentach operacyjnych. Największą dynamikę wykazały sklepy z Grupy Smyk (ze względu na rozwój sieci i pozytywne LFL) oraz segment Moda i Uroda (głównie ze względu na wyniki sklepów w Rosji)" - podała spółka w komunikacie prasowym.

Spółka poinformowała, że w I kwartale 2013 r. przychody ze sprzedaży LFL grupy EM&F (na porównywalnej grupie punktów handlowo-usługowych, liczone po kursie stałym) wzrosły o 1,7 proc. rdr.

"Do pozytywnego wyniku przyczyniły się przede wszystkim: sklepy z Grupy Smyk, w wyniku zwiększonych zakupów zabawek z okazji Świąt Wielkanocnych i segment E-commerce, który odnotował wysoką dynamikę sprzedaży ze względu na bardzo dobre wyniki zimowych wyprzedaży, rozwój nowych kategorii oraz dalsze umacnianie pozycji rynkowej" - podano w komunikacie.

"(...) zarówno salony Empik, jak i sklepy z segmentu Moda i Uroda zanotowały spadek sprzedaży na porównywalnej grupie sklepów, ze względu na wyjątkowo długą i mroźną zimę, co przełożyło się na spadek liczby klientów" - dodano.

W I kwartale 2013 r. rentowność brutto na sprzedaży Grupy EM&F w ujęciu wartościowym wzrosła o 7 proc. rdr do 312 mln zł. Rentowność brutto na sprzedaży w ujęciu procentowym pozostała na podobnym poziomie jak w roku poprzednim, czyli 42,5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.