PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EM&F pozbywa się czterech marek modowych. Które następne?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 01 mar 2012 00:07

EM&F pozbywa się czterech marek modowych. Które następne?

Grupa EM&F już w listopadzie 2011 roku zapowiadała, że będzie dążyła do zmniejszenia liczby swoich brandów z sektora "moda i uroda". Ten proces już się rozpoczął. Firma wycofała się z nierentownych marek Hugo Boss i Mango, a na początku 2012 roku zamknęła ostatni sklep sieci Spring. Obecnie zastanawia się, co zrobić ze sklepami Peacocks po tym, jak brytyjski właściciel tej sieci zbankrutował.

REKLAMA

Wydaje się, że niezagrożona jest na razie pozycja marek New Look, River Island, Aldo i Mexx, które osiągnęły w 2011 roku najlepsze wyniki i dodatnie przychody ze sprzedaży LFL (na porównywalnej bazie punktów handlowo-usługowych, liczone po kursie stałym). Najgorsze wyniki i ujemne LFL miały marki Peacocks, Esprit oraz Wallis.

W listopadzie 2011 roku sprzedano za 6 mln zł pięć sklepów Hugo Boss ze względu na brak możliwości rozwoju sieci poza Polską oraz słabe wyniki finansowe (wyjątkiem jest Warszawa). Kupił je właściciel marki Hugo Boss.

W lutym 2012 roku firma Peacocks została kupiona przez firmę Edinburgh Woollen Mill. - Obecnie rozważamy przekonwertowanie części salonów Peacocks prowadzonych przez spółki Grupy (...) na inne formaty handlowe - poinformował prezes Grupy EM&F Maciej Szymański. Zamiast siedmiu działających w Polsce sklepów Peacocks pojawią się między innymi Smyk i River Island.

- Na razie nie mamy planów szybkiego pozbywania się brandów. Jeśli chodzi o nowe otwarcia w sektorze „moda i uroda", szukamy lokalizacji dla GAP, natomiast w przypadku reszty sklepów Ultimate Fashion, będziemy skupiać się na poprawie ich rentowności. Sieci będą rozwijane ewentualnie dopiero po podpisaniu umów joint venture - powiedział w rozmowie z Propertynews.pl Maciej Szymański.

Grupa uzyskała wstępną zgodę na zawiązanie spółek joint-venture z markami River Island i Orsay, a umowy są w trakcie negocjacji. Podpisała ponadto nowe umowy franczyzowe z lepszymi warunkami współpracy z markami Aldo oraz New Look. Otrzymała również wstępną zgodę na zmianę warunków umowy z marką Esprit (w ciągu dwóch następnych kwartałów ma się odbyć rebranding tej sieci) - nowy kontrakt jest w trakcie negocjacji.

Ultimate Fashion prowadzi łącznie w Polsce 88 sklepów pod markami Aldo, Wallis, New Look, Peacocks, River Island, Dune, GAP, Mexx i Espirit.

 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA