PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Emperia ma pomysł na Stokrotkę - czytaj cały wywiad z Dariuszem Kalinowskim

  • www.portalspozywczy.pl
  • 23 paź 2012 09:44

Emperia ma pomysł na Stokrotkę - czytaj cały wywiad z Dariuszem Kalinowskim

Dariusz Kalinowski, prezes spółki Stokrotka i wiceprezes Emperii, ujawnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl pierwsze szczegóły strategii wobec sieci Stokrotka, która rozwijać się będzie zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje.

REKLAMA

Jaką strategię ma nowy zarząd dla Emperii i Stokrotek?
Z poziomu Emperii odpowiedź jest dosyć prosta. Przez jakiś czas rozważaliśmy opcję pozyskania inwestora dla Stokrotki. Proces trwał prawie rok. Porównując oferty z naszą strategią rozwoju Stokrotek z tym, jaki widzimy potencjał tego rynku, podjęliśmy decyzję, że rozwijamy ten biznes dalej samodzielnie.

Jeśli chodzi o Stokrotkę, nastąpiły ostatnio zmiany w zarządzie. Pojawił się nowy prezes, który wszedł z nowym zespołem zarządowym. Są to sprawdzeni ludzie, którzy pracowali wcześniej w Emperii np. w działalności dystrybucyjnej, a więc są nowi tylko z nazwy. Wzmocnienie zespołu menedżerskiego to konsekwencja tego, że chcemy rozwijać Stokrotkę.

Na czym opiera się strategia dla Stokrotki?
Myślimy o rozwoju organicznym i akwizycjach. Uważamy, że wzrost przez akwizycje mniejszych podmiotów jest dla nas ciekawym kierunkiem. Jesteśmy spółką publiczną, która nie ma ograniczenia w postaci kapitału. Jeśli mamy ciekawe projekty, możemy iść do przodu. To jest coś, co dziś posiada Emperia, a nie posiadają tego inne spółki - możemy za akwizycje płacić gotówką, jak i akcjami.

Z drugiej strony wzmacniamy pion handlowy. Mocno pracujemy nad ofertą, którą konsument widzi w sklepie. Wyznaczyliśmy sobie trzy cele, mieć jak najlepsze poziomy sprzedaży: po pierwsze chcemy mieć lepsze ceny zakupowe, po drugie chcemy mieć lepiej i efektywniej dobrany asortyment, aby z półki, która dysponujemy zaspokoić jak najwięcej potrzeb konsumenta. Trzeci element to postawienie dużego nacisku na marketing, na budowanie rozpoznawalności marki, lojalności konsumenta do naszego brandu, do tego a nie innego formatu.

Kolejna rzecz to logistyka. Uważamy, że posiadanie skrojonego na naszą miarę rozwiązania logistycznego jest tym, co może być elementem przewagi konkurencyjnej. Opracowujemy strategie dla segmentu logistycznego, w której odpowiemy, czy oprzemy się tylko na naszym magazynie centralnym, czy to będzie połączenie magazynu centralnego z dostawcami zewnętrznymi i operatorami logistycznymi.

W jaki sposób logistyka ma budować przewagi konkurencyjne sieci?
Logistyka ma dostarczyć to, co spowoduje, że konsument będzie nas wybierał. Patrzymy, w którym miejscu własne rozwiązania dają nam większą wartość. Jeśli natomiast jest operator logistyczny, który dostarcza na przykład warzywa i owoce, może warto z nim rozmawiać, a nie za wszelką cenę mieć swoją logistykę.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA