PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Emperia planuje nowe otwarcia sklepów i rozwój franczyzy

  • Autor: PAP
  • 14 maj 2015 20:05


Emperia spodziewa się od drugiego kwartału znacznego przyspieszenia tempa wzrostu liczby sklepów franczyzowych. Chce też obniżać koszty logistyki, czemu sprzyjać będzie otwarcie centrum dystrybucyjnego w Lublinie na przełomie lat 2015/16 - poinformowali przedstawiciele spółki. Zgodnie ze strategią do końca 2016 roku Emperia chce mieć 627 sklepów Stokrotka, z czego ponad 80 sklepów franczyzowych.

REKLAMA

Na koniec pierwszego kwartału sieć Stokrotek liczyła 259 sklepów, jednak władze spółki zapowiadają znaczny wzrost ich liczby w najbliższym czasie. Stokrotka w I kwartale otworzyła 9 nowych sklepów, ale władze Emperii wskazują, że wolniej niż zakładano powstawały sklepy franczyzowe. W tym modelu biznesowym działają na razie cztery sklepy.

"Rozwój franczyzy idzie wolniej niż zakładaliśmy, gdyż nasza oferta wymaga od franczyzobiorców bardzo silnej integracji, co wydłuża czas podejmowania przez nich decyzji o współpracy" - powiedział na konferencji prasowej prezes zarządu Dariusz Kalinowski.

 "W drugim kwartale nastąpi jednak w tej dziedzinie istotna poprawa - harmonogram otwarć sklepów franczyzowych zaczyna się zapełniać" - dodał.

 Emperia zapowiada także dalsze obniżanie kosztów logistyki w segmencie detalicznym.

 Ma się do tego przyczynić otwarcie drugiego centrum dystrybucyjnego Stokrotki. Obiekt o powierzchni 6 tys. m kw powstanie w Lublinie, co ma ułatwić obsługę logistyczną licznych na wschodzie kraju sklepów sieci. Otwarcie zaplanowano najwcześniej na IV kwartał 2015 r., a najpóźniej na I kwartał 2016 r.

"Jest to obiekt wyłącznie na potrzeby Stokrotki, gdyż jesteśmy detalistami i nie interesuje nas działalność dystrybucyjna. Nie wykluczamy, że być może w przyszłości nasza współpraca z Polomarketem obejmie także współdzielenie tego obiektu" - powiedział Kalinowski.

 Na początku maja władze spółki poinformowały, że planują rozpoczęcie współpracy w zakresie koordynacji polityk zakupowych z siecią sklepów Polomarket, stanowiących część Grupy Handlowej. Współpraca będzie odbywała się w ramach nowo utworzonej spółki Polskie Supermarkety.

"Jako Stokrotka nie dołączymy do żadnych grup zakupowych, ale Polskie Supermarkety mogą współpracować z PL Plus, o ile będzie to dla nich korzystne" - powiedział.

 "Dla nas najważniejsze jest wypracowanie formuły współpracy z Polomarketem. W ciągu najbliższego miesiąca lub dwóch powinniśmy osiągnąć porozumienie, ale tylko w zakresie handlu-zakupu towaru - poza tym pozostajemy konkurentami" - dodał Kalinowski.

 Grupa Kapitałowa Emperia odnotowała w I kwartale 2015 roku wzrost przychodów o 1,44 proc. rdr do poziomu 486,3 mln, z których 472,4 mln zł wygenerował segment detaliczny, tworzony przez Stokrotkę. EBITDA była wyższa o 79,6 proc. rdr i wyniosła 31,0 mln zł, a zysk netto wzrósł z 3,3 mln zł sprzed roku do 18,8 mln zł w I kwartale 2015 r.

 Wyniki Emperii w pierwszym kwartale były lepsze od konsensusu PAP. Zysk netto przekroczył oczekiwania o 9 proc., co w dużej mierze jest efektem transakcji sprzedaży dwóch nieruchomości za łącznie 7,8 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA