PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Emperia planuje otwarcie stu sklepów

  • Autor: PAP
  • 01 mar 2016 16:42

Emperia planuje otwarcie stu sklepów Stokrotka

Spółka zakładamy w tym roku przyrost sieci o sto sklepów. Planujemy otwarcie 20 supermarketów, 30 marketów i 50 sklepów we franczyzie - powiedział prezes Emperii Dariusz Kalinowski.

REKLAMA

- W kolejnych latach nie powinno być mniej niż 100 nowych otwarć - dodał. Zauważył, że bez przejęć spółce ciężko będzie zwiększać liczbę supermarketów o więcej niż 20 placówek rocznie z uwagi na ograniczoną podaż odpowiednich lokalizacji na rynku.

- Na rynku marketów podaż jest wielokrotnie większa, w kolejnych latach tempo otwarć może przekroczyć 50 placówek rocznie. Jeśli zaś chodzi o franczyzę, to jesteśmy dopiero na etapie +rozbiegu+. W kolejnych latach możliwe będzie otwieranie 50-80 sklepów rocznie - powiedział Kalinowski.

Od początku tego roku spółka otworzyła 12 placówek. Na koniec 2015 roku sieć detaliczna grupy liczyła 241 supermarketów, 56 marketów i 30 sklepów franczyzowych.

W ubiegłym roku nakłady inwestycyjne grupy Emperia wyniosły ok. 65 mln zł (wzrost o 2,5 proc. rdr). W tym roku mają być porównywalne.

Spółka przymierza się do budowy trzeciego centrum logistycznego. W styczniu uruchomiono centrum dystrybucyjne w Lublinie o powierzchni ok. 6 tys. mkw.

Oczekiwany wzrost sprzedaży LFL w 2016 r.

Prezes Emperii ocenił, że początek roku jest bardzo udany dla sieci Stokrotka. -  Mamy bardzo mocny, niewiarygodny wręcz wzrost sprzedaży LFL przy stabilnym rynku. Dzięki podjętym działaniom mamy bardzo mocne przyrosty sprzedaży w starych placówkach, a na drugą połowę roku też przewidujemy szereg działań - powiedział Kalinowski.

- Na cały rok zakładamy dodatnią sprzedaż LFL - dodał. W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku sprzedaż LFL Stokrotki była pod presją m.in. z powodu deflacji. W IV kwartale sprzedaż LFL wzrosła o 1,4 proc.

Sprzedaż segmentu detalicznego w 2015 roku wzrosła o 5,9 proc. do 2,05 mld zł. - Przy założeniu symbolicznego wzrostu sprzedaży LFL i zrealizowania tempa rozwoju, tempo wzrostu przychodów w tym roku będzie wyższe niż kilkanaście procent, powyżej 20 proc. - powiedział prezes.

Dodał, że to zwiększenie sprzedaży jest głównym celem spółki, a nie poprawa marży brutto na sprzedaży.

W ubiegłym roku marża brutto na sprzedaży wzrosła o 0,1 pkt. proc. do 28,2 proc., a w samym IV kwartale spadła o 0,6 proc., do 27,4 proc. Spółka tłumaczy ten spadek większą liczbą otwarć nowych sklepów i rozwojem franczyzy.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.