PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Emperia planuje otwarcie stu sklepów

  • Autor: PAP
  • 01 mar 2016 16:42

Emperia planuje otwarcie stu sklepów Stokrotka

Spółka zakładamy w tym roku przyrost sieci o sto sklepów. Planujemy otwarcie 20 supermarketów, 30 marketów i 50 sklepów we franczyzie - powiedział prezes Emperii Dariusz Kalinowski.

REKLAMA

- W kolejnych latach nie powinno być mniej niż 100 nowych otwarć - dodał. Zauważył, że bez przejęć spółce ciężko będzie zwiększać liczbę supermarketów o więcej niż 20 placówek rocznie z uwagi na ograniczoną podaż odpowiednich lokalizacji na rynku.

- Na rynku marketów podaż jest wielokrotnie większa, w kolejnych latach tempo otwarć może przekroczyć 50 placówek rocznie. Jeśli zaś chodzi o franczyzę, to jesteśmy dopiero na etapie +rozbiegu+. W kolejnych latach możliwe będzie otwieranie 50-80 sklepów rocznie - powiedział Kalinowski.

Od początku tego roku spółka otworzyła 12 placówek. Na koniec 2015 roku sieć detaliczna grupy liczyła 241 supermarketów, 56 marketów i 30 sklepów franczyzowych.

W ubiegłym roku nakłady inwestycyjne grupy Emperia wyniosły ok. 65 mln zł (wzrost o 2,5 proc. rdr). W tym roku mają być porównywalne.

Spółka przymierza się do budowy trzeciego centrum logistycznego. W styczniu uruchomiono centrum dystrybucyjne w Lublinie o powierzchni ok. 6 tys. mkw.

Oczekiwany wzrost sprzedaży LFL w 2016 r.

Prezes Emperii ocenił, że początek roku jest bardzo udany dla sieci Stokrotka. -  Mamy bardzo mocny, niewiarygodny wręcz wzrost sprzedaży LFL przy stabilnym rynku. Dzięki podjętym działaniom mamy bardzo mocne przyrosty sprzedaży w starych placówkach, a na drugą połowę roku też przewidujemy szereg działań - powiedział Kalinowski.

- Na cały rok zakładamy dodatnią sprzedaż LFL - dodał. W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku sprzedaż LFL Stokrotki była pod presją m.in. z powodu deflacji. W IV kwartale sprzedaż LFL wzrosła o 1,4 proc.

Sprzedaż segmentu detalicznego w 2015 roku wzrosła o 5,9 proc. do 2,05 mld zł. - Przy założeniu symbolicznego wzrostu sprzedaży LFL i zrealizowania tempa rozwoju, tempo wzrostu przychodów w tym roku będzie wyższe niż kilkanaście procent, powyżej 20 proc. - powiedział prezes.

Dodał, że to zwiększenie sprzedaży jest głównym celem spółki, a nie poprawa marży brutto na sprzedaży.

W ubiegłym roku marża brutto na sprzedaży wzrosła o 0,1 pkt. proc. do 28,2 proc., a w samym IV kwartale spadła o 0,6 proc., do 27,4 proc. Spółka tłumaczy ten spadek większą liczbą otwarć nowych sklepów i rozwojem franczyzy.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA