PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Emperia zanotowała prawie 982 mln zł przychodów ze sprzedaży

  • dlahandlu.pl
  • 26 sie 2014 10:44

W pierwszym półroczu 2014 roku grupa Emperia Holding osiągnęła 981,8 mln zł przychodów ze sprzedaży. To o 0,1 proc. mniej niż rok wcześniej, kiedy przychody wyniosły 982,8 mln zł. Dzięki wzrostowi marży handlowej segmentu detalicznego, w I półroczu 2014 r. Emperia wypracowała o 17,55 proc. wyższy zysk ze sprzedaży.

REKLAMA

Marża handlowa brutto za I półrocze 2014 r. wyniosła 28,76 proc. a w okresie porównywalnym 24,44 proc. Łączny wynik netto za I półrocze 2014 r. wyniósł 17.355 tys. zł i był o 29,44 proc. niższy niż w okresie porównywalnym.

Przychody ze sprzedaży w II kwartale 2014 r. wzrosły o 2,58 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku do 502,4 mln zł. To efekt wzrostu przychodów głównie w segmencie detalicznym oraz informatycznym.

W II kw. 2014 r. okresie Grupa wypracowała o 22,68 proc. wyższy zysk ze sprzedaży, który wyniósł 145,3 mln zł. To wynik wzrostu marży handlowej segmentu detalicznego. Marża handlowa brutto za II kwartał 2014r. wyniosła 28,93 proc. a w okresie porównywalnym 24,19 proc.
W II kwartale 2014r. Emperia wypracowała ogółem 14.126 tys. zł zysku netto, co w porównaniu do wyniku II kwartału 2013 r, gdy wyniósł 10.888 tys. zł stanowi wzrost wyniku o 29,74 proc. Na ten rezultat w istotny sposób wpłynął wynik segmentu detalicznego - 6.473 tys. zł, który osiągnął wyniki finansowe pozwalające na pokrycie zwiększonych kosztów wynikających z wdrożenia własnej logistyki.

Przychody segmentu detalicznego w II kwartale 2014 roku wzrosły o 2,22 proc., zaś narastająco za I półrocze odnotowano spadek przychodów o 0,17 proc. (efekt spadku przychodów w I kwartale br.). W II kwartale 2014 r. segment detaliczny osiągnął wyniki finansowe pozwalające na pokrycie zwiększonych kosztów wynikających z wdrożenia własnej logistyki.

- Dobry wynik netto za II kwartał 2014 r. to efekt wysokiej marży handlowej zrealizowanej w II kwartale i I półroczu br., która wyniosła odpowiednio: 28,80 proc. w II kwartale 2014 r., 23,79 proc. w II kwartale 2013 r oraz 28,58 proc. w I półroczu 2014 r i 24,09 proc. w I półroczu 2013 r. - podała spółka w raporcie kwartalnym.

W br. do segmentu detalicznego zaliczono również przeniesione z segmentu zarządzania centralnego (z Emperia Holding SA) przychody z tytułu umów pośrednictwa handlowego wraz z przypisanymi, rozliczonymi statystycznie kosztami dotyczącymi tych przychodów (przychody - 1.541 tys. zł, koszty - 308 tys. zł, wynik netto - 999 tys. zł).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA