PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Empik stawia na mniejsze formaty

 Empik stawia na mniejsze formaty
mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 05 sie 2019 10:36

Empik wprowadził i sukcesywnie rozwija nowy, mniejszy format salonów. Sklepy stacjonarne o powierzchni handlowej do 150 mkw. pojawiają się w miejscowościach poniżej 25 tysięcy mieszkańców. Do końca 2018 roku Empik otworzył 8 takich punktów na terenie całego kraju, a kolejne salony w mniejszym formacie jeszcze przed końcem wakacji pojawią się w Pułtusku i Rawiczu. Docelowo, do 2023 roku będzie działać około 60 salonów w mniejszym formacie.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 05 sie 2019 10:36

Strategia ekspansji Empiku zakłada, że do 2023 roku na terenie całej Polski będzie funkcjonować 370 salonów. Z tego aż 60 stanowić będą te w mniejszym formacie, otwierane w miejscowościach z minimalną liczbą 25 tysięcy mieszkańców. Od początku 2019 roku Empik zawitał m.in. do Cieszyna i Ciechanowa. Salony w mniejszym formacie posłużą także do zagęszczenia wyizolowanych catchmentów dużych miast. 

Wszystko na 150 metrach kwadratowych

Mniejsze salony wyróżnia przede wszystkim powierzchnia handlowa: standardowy metraż Empiku to minimum 200 m², a dla mniejszego formatu jest to od 120 do 150 mkw. Asortyment na poziomie kategorii odzwierciedla ofertę większych salonów. Klienci odnajdą tu wszystkie topowe pozycje i nowości, dzięki czemu będą na bieżąco z trendami. Format tak jak w przypadku salonów standardowych obsługuje usługę click&collect (ekspresowa rezerwacja i odbiór), która daje możliwość sprawdzenia dostępności towaru w konkretnym salonie w aplikacji mobilnej lub na stronie www.empik.com, zarezerwowania go i odebrania w sklepie w ciągu 2 godzin. To pozwala uniknąć całego procesu obsługi zamówień, wysyłki i transportu a tym samym ogranicza negatywny wpływ na środowisko. 

Na zmianę targetowania w strategii ekspansji marki wpłynęło kilka czynników, które tłumaczy Cezary Kupiec, dyrektor operacyjny Empiku. – Jesteśmy już obecni we wszystkich znaczących galeriach handlowych, w których chcieliśmy być. Co więcej, nasycenie rynku centrów handlowych w Polsce jest już na takim poziomie, że ciężko spodziewać się wielu nowych inwestycji. Oznacza to, że ograniczone jest źródło standardowych lokalizacji pod nowe salony. Zwłaszcza, że nasza dotychczasowa strategia zakładała, że otwieramy sklepy w miejscowościach liczących powyżej 25 tys. mieszkańców. Stąd pomysł na salon w nieco mniejszym formacie. 

Empik w co drugim polskim mieście poniżej 25 tysięcy mieszkańców

W Polsce jest 120 miast, które spełniają nowe kryteria marki. Zgodnie z założeniami dalszej ekspansji sieci stacjonarnej, w połowie z nich Empik pojawi się jeszcze do 2023 roku. Najbliższe otwarcia zapowiedziane są na 22 i 28 sierpnia. Salon w Pułtusku zlokalizowany będzie w nowo powstającym centrum handlowym Vendo Park na terenie dawnego dworca PKS. Z kolei mieszkańcy Rawicza będą mogli odwiedzić Empik w Parku Handlowym przy ulicy Armii Krajowej 4A. Do końca roku format mini pojawi się również w Kluczborku, Grudziądzu, Przasnyszu oraz w Warszawie, która będzie stanowiła wyjątek, jeśli chodzi o lokalizację tego formatu.

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.165.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.