PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

EPP umacnia pozycję na rynku nieruchomości handlowych

EPP umacnia pozycję na rynku nieruchomości handlowych
Galeria Młociny, mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 06 wrz 2019 10:49

EPP, największy właściciel centrów handlowych w Polsce, ogłosił zgodne z oczekiwaniami analityków wyniki finansowe za I półrocze br. – zysk do podziału wzrósł o 9 proc., a dywidenda na akcję wyniosła 5,8 eurocentów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 06 wrz 2019 10:49

Przychód operacyjny netto za I półrocze 2019 r. wzrósł o 8,5% do poziomu 72 mln euro, a zysk do podziału wyniósł 52,7 mln euro. Do portfolio EPP dołączyło pięć nowych obiektów handlowych, dzięki czemu średnia powierzchnia najmu brutto przypadająca na każdy z obiektów spółki wynosi obecnie blisko 40 000 mkw., co świadczy o rozmiarach i dominującej pozycji rynkowej jej aktywów.    

Zdaniem Hadley’a Deana, prezesa EPP, imponujące wyniki spółki są przede wszystkim rezultatem zwiększenia stanu posiadania i atrakcyjności portfolio nieruchomości komercyjnych, sprzedaży aktywów biurowych oraz wykorzystania kapitału ze zbycia nieruchomości do finansowania nowych inwestycji i wzmocnienia pozycji bilansowej.     

Spółka zamknęła transakcję nabycia drugiej transzy nieruchomości portfolio M1 za kwotę 224 mln euro i zwiększyła powierzchnię najmu o kolejne 141 000 mkw. na lokalnych rynkach w Radomiu, Bytomiu, Częstochowie i Poznaniu. Wszystkie cztery duże nieruchomości handlowe charakteryzują się dominującą pozycją w swoich miastach, osiągają korzystne wyniki finansowe i wyróżnia je potencjał do dalszego rozwoju. Część środków na sfinansowanie transakcji pozyskano z zakończonego nadsubskrypcją podwyższenia kapitału w wysokości 1,45 mld randów w kwietniu br. 

W maju 2019 r. otwarto flagową inwestycję EPP, Galerię Młociny, w której spółka ma 70% udziałów. Centrum handlowe o powierzchni 85 000 mkw. znajduje się w pobliżu węzła komunikacyjnego, z którego corocznie korzysta 24 miliony osób, i jest debiutem EPP na atrakcyjnym stołecznym rynku. Nowoczesna lokalizacja handlowa oferuje klientom wiele nowych i ekscytujących marek handlowych i gastronomicznych, w tym pierwszy w Polsce sklep Primark. 

W czerwcu 2019 r. EPP zawiązał joint venture z Henderson Park, europejską platformą nieruchomości private equity, która przejęła od spółki 70% udziałów w trzech projektach biurowych w Poznaniu, Łodzi i Krakowie. EPP zachował 30% udziałów w aktywach i odpowiada za  zarządzanie i asset management. Transakcja umożliwiła EPP dalsze zmniejszenie zaangażowania kapitałowego na rynku nieruchomości biurowych i koncentrację na nieruchomościach komercyjnych, a część przychodów ze sprzedaży wykorzystano do redukcji zadłużenia spółki.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Anna 2019-09-10 14:18:00
    Przepraszam, a gdzie ten sklep Primarku bo byłam kilka dni temu i nie ma otwartego takiego sklepu? Podobnie z iloscią klientów , pusto jest w galerii a zdjęcie z otwarcia to raczej niewiele mają wspólnego z tym co tam jest naprawdę.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.2.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.