PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EPP zaskoczyło inwestorów

  • Autor: propertynews.pl
  • 05 wrz 2017 10:33

EPP zaskoczyło inwestorów Hadley Dean, prezes EPP

Pierwsza połowa roku przyniosła EPP wyniki lepsze od prognozowanych, jednak firma nie osiada na laurach. Firma, w swojej strategii inwestycyjnej, planuje dalsze zakupy, jak i wzrost organiczny. Przygotowuje się również na zmiany trendów zakupowych.

REKLAMA

Echo Polska Properties w ciągu sześciu miesięcy br. wypracowała zysk dla akcjonariuszy w wysokości 5,192 eurocentów na jedną akcję. To o 3,2 proc. więcej od prognozowanego przez spółkę. EPP sfinalizowała też zakup nieruchomości za 262 mln euro, dzięki którym wartość portfela nieruchomości spółki wzrosła do 1,7 mld euro.

Zysk netto spółki za sześć miesięcy wyniósł 39,6 mln euro, natomiast zysk netto dla akcjonariuszy – 36,6 mln euro i był wyższy od prognozowanej kwoty 35,5 mln euro.

Na koniec czerwca 2017 w portfelu EPP zawierał 13 centrów handlowych, dwie inwestycje w budowie oraz 9 biurowców znajdujących się na terenie całej Polski. Nowoczesne, wysokiej jakości aktywa zapewniają atrakcyjne i pewne zwroty na poziomie od 6 do 7 proc. pełnego wynajmu. W omawianym okresie udział powierzchni niewynajętej wyniósł 1,6 proc. dla obiektów handlowych oraz 2,8 proc. dla biur.

Zdaniem prezesa EPP Hadleya Deana powodem tak dobrych wyników jest korzystna sytuacja makroekonomiczna Polski nakręcająca koniunkturę w sektorze nieruchomości. – Polska ma jedną z najniższych stóp bezrobocia w Europie, 4-procentowy wzrost PKB rocznie oraz stabilną inflację. To wszystko złożyło się na to, że w czerwcu sprzedaż detaliczna wzrosła o 6 proc. w ujęciu rok do roku – powiedział.

Rosnąca siła nabywcza konsumentów oraz wciąż nienasycony rynek oznaczają, że handel detaliczny w Polsce ma w dalszym ciągu potencjał wzrostowy. – W naszych centrach świadczy o tym popyt na powierzchnię handlową ze strony międzynarodowych sieci detalicznych oraz stale rosnąca liczba odwiedzających klientów – powiedział Hadley Dean.

I chociaż rozwój handlu internetowego, jak dotychczas, nie ma większego wpływu na polski sektor handlu tradycyjnego, to EPP już teraz przygotowuje się na zmiany trendów zakupowych. Kupujący szukają nie tylko sklepów, ale także doświadczeń kulinarnych i rozrywki. – W należących do EPP centrach handlowych pojawiły się strefy gier oraz "pokoje relaksu" – powiedział Hadley Dean. – Zrozumieliśmy, że zróżnicowana oferta gastronomiczna i fitness to nowy trend, więc zaczęliśmy wprowadzać odpowiednie zmiany.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA