PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EPP zaskoczyło wynikami

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 08 mar 2018 14:03

EPP zaskoczyło wynikami (mat.pras.)

EPP opublikował wyniki finansowe za rok 2017. Zysk przypadający na akcjonariuszy wyniósł w tym okresie 76,6 milionów euro, co jest wynikiem lepszym od prognozowanego. Jednocześnie spółka konsekwentnie budowała swoją obecność w kluczowych miastach Polski, a należące do niej nieruchomości mogły pochwalić się rosnącą odwiedzalnością i coraz wyższymi obrotami. Wartość aktywów zwiększyła się o 29 proc. - do 1,95 miliarda euro.

REKLAMA

W minionym roku EPP przeprowadziła warte 334 miliony euro akwizycje i ogłosiła zakup portfela M1 wycenionego na 692 miliony euro. Zakup portfela M1 oznacza, że do 2020 roku wśród aktywów EPP znajdzie się kolejnych 12 nieruchomości. Pierwsza transza, obejmująca centra M1 w Czeladzi, Krakowie, Łodzi i Zabrzu, została sfinalizowana w styczniu 2018 roku.

- Zakup portfolio M1 to przełomowa transakcja, która umocni naszą pozycję wiodącego zarządcy i właściciela centrów handlowych w Polsce – powiedział prezes EPP, Hadley Dean. – Przede wszystkim, dlatego, że są to obiekty o ustabilizowanej pozycji, osiągające doskonałe wyniki i posiadające lojalnego klienta – całe rodziny.

EPP odnotowała znakomite wyniki operacyjne - odwiedzalność w należących do spółki centrach handlowych wzrosła o 4,6 proc., a obroty zwiększyły się o 7 proc. Współczynnik niewynajętej powierzchni handlowej spadł do 1,41 proc.

Wśród całego portfela EPP warto zwrócić uwagę na Pasaż Grunwaldzki, który w ubiegłym roku odnotował wzrost odwiedzalności o 8,8 proc. Tuż za nim uplasowały się Galeria Amber ze wzrostem odwiedzalności o 8,1 proc. oraz Galaxy (7,1 proc.). Jeśli chodzi o wzrost obrotów, to największe przyrosty odnotowały Galeria Amber - o 12,5 proc., Galeria Echo - o 9,7 proc. i Pasaż Grunwaldzki - 6,3 proc.

Jednocześnie EPP kontynuowała sprzedaż obiektów biurowych. W grudniu 2017 roku sprzedane zostały trzy nieruchomości - A4 Business Park, West Gate i Tryton Business House. Kolejne trzy biurowce są w trakcie sprzedaży.

Na koniec ubiegłego roku EPP miała podpisanych ponad 1500 umów najmu, z czego 1428 dotyczyła najemców centrów handlowych, a 94 – biurowych.

EPP to także coraz większy pracodawca – w ubiegłym roku do spółki dołączyły 72 nowe osoby. Z wielkim sukcesem otworzono nową część Galaxy oraz Outlet Park Szczecin.

Mówiąc o trendach w handlu Dean wyjaśnił, że branża przygotowuje się do wyzwań związanych ze sprzedażą internetową. – Obserwujemy wzrost zakupów przez internet z odbiorem na miejscu (tzw. click’n’collect) oraz rozwój sprzedaży wielokanałowej angażującej kupujących zarówno w sieci, jak i w sklepie. Jesteśmy w stanie wspierać naszych najemców w dostosowywaniu się do tych zjawisk. Zarówno dobra lokalizacja, jak i atrakcyjna oferta zakupowa w połączeniu z nowoczesnymi usługami przekładają się na przywiązanie klientów do naszych projektów.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.