PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Esotiq&Henderson jest przygotowany do wejścia na europejskie rynki

  • Autor: PAP
  • 24 cze 2015 16:49

Esotiq&Henderson, który przenosi się z rynku NewConnect na główny parkiet GPW, chce w kolejnych latach utrzymać tempo rozwoju sieci Esotiq poprzez otwarcia ok. 50 salonów w Polsce i 10 w Niemczech. Sieć Femestage ma rosnąć rdr o ok. 20 proc. - poinformował prezes spółki Adam Skrzypek.

REKLAMA

"Plan na ten rok zakłada rozwój sieci z 242 salonów posiadanych obecnie do 310" - powiedział na konferencji prasowej Adam Skrzypek.

W tej chwili na sieć salonów grupy składa się 231 sklepów Esotiq w Polsce, 3 salony Esotiq w Niemczech oraz 8 salonów Femestage Eva Minge. Na koniec 2015 r. sieć Esotiq w Polsce ma się powiększyć do 275 salonów, a w Niemczech do 10, z kolei w skład sieci Femestage Eva Minge ma wchodzić 25 salonów.

Na pytanie o rozwój sieci w kolejnych latach, Skrzypek odpowiedział: "Chcemy utrzymać obecną dynamikę, co oznacza otwarcia ok. 50 salonów Esotiq w Polsce i 10 w Niemczech rocznie. W przypadku Femestage oczekujemy rdr wzrostu sieci o ok. 20 proc.".

Prezes poinformował, że wejście marki Esotiq na kolejne rynki będzie naturalnym krokiem w rozwoju firmy, jednak na razie spółka zamierza koncentrować się na rynku polskim i marce Femestage.

"Jesteśmy przygotowani do wejścia na każdy rynek europejski, dysponujemy odpowiednim systemem. Celem mogłyby być Włochy lub Skandynawia. Dobrym rynkiem wydaje się także Wielka Brytania ze względu na mieszkających tam Polaków, którzy kojarzą naszą markę. W najbliższym czasie chcemy zająć się jednak przede wszystkim marką Femestage i rozwojem w Polsce" - podał.

Marka Femestage ma być dostępna także za granicą.

"Już teraz widzimy zainteresowanie sieci multibrandowych we Włoszech, USA czy Izraelu" - powiedziała na konferencji Ewa Minge, dyrektor kreatywna Femestage Eva Minge.

Pytana o otwarcia salonów Femestage poza Polską, odpowiedziała: "Technicznie jesteśmy do tego przygotowani choćby jutro, ale to nie jest jeszcze odpowiedni moment. W pierwszej kolejności chcemy podbudować na arenie międzynarodowej główną markę, Eva Minge, a dopiero potem wprowadzić produkt sieciowy. Jest to naturalna droga wybierana przez największych światowych projektantów".

Skrzypek poinformował, że w przyszłości nie są wykluczone przejęcia spółek o podobnym do Esotiq&Henderson modelu sprzedaży. "Na razie nie widzimy jednak na rynku potencjalnego celu akwizycyjnego" - dodał.

Esotiq&Henderson opublikował w środę prospekt w związku z planowaną emisją akcji i przeniesieniem notowań z rynku NewConnect na rynek główny.

Spółka chce pozyskać z nowej emisji ok. 16 mln zł netto. 10 mln zł zamierza przeznaczyć na rozwój marki odzieżowej Femestage, 3 mln zł na rozbudowę sieci salonów Esotiq w Polsce i w Niemczech, a 3 mln zł na kapitał obrotowy.

Book building potrwa od 25 czerwca do 3 lipca. Zapisy w transzy indywidualnej odbędą się w dniach 25 czerwca-2 lipca, a w transzy dla instytucji w dniach 6-8 lipca.

W przypadku objęcia całej emisji, nowe akcje stanowić będą 20,15 proc. kapitału zakładowego i uprawniać do 13,92 proc. głosów na WZA.

Oferującym akcje Esotiq & Henderson jest Vestor Dom Maklerski. Współoferującymi są Secus Asset Management i BM Alior Banku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA