PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Esotiq nie boi się nowych rynków

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 wrz 2016 07:31

Esotiq nie boi się nowych rynków Esotiq

Esotiq & Henderson otwiera nowe salony w Polsce i poza granicami kraju. Zarząd oczekuje, że sieć przyjmie się także na Ukrainie, gdzie otwierane są pierwsze franczyzowe salony Femestage i Esotiq.

REKLAMA

Utrzymanie wysokiego tempa wzrostu przychodów i sieci sprzedaży, nowe kierunki rozwoju sieci salonów to najważniejsze wydarzenia I półrocza 2016 w odzieżowej grupie Esotiq & Henderson z Gdańska. Femestage, nowa marka odzieżowa, odpowiada już za około 10 proc. przychodów całej grupy.

Skonsolidowane przychody odzieżowej grupy z Gdańska w I półroczu 2016 wzrosły o 17 proc. r/r, do 63,5 mln zł. Grupa zakończyła I półrocze stratą netto 3,4 mln zł. Strata to nadal efekt inwestycji w sieć sprzedaży i w nową markę odzieżową. Wynik netto grupy w samym II kwartale 2016 to -0,4 mln zł. W II kwartale 2016 wzrósł jednostkowy wynik netto. W przypadku spółki matki, odpowiadającej za rozwój sieci Esotiq w Polsce, wyniósł 1,7 mln zł wobec 1,3 mln zł przed rokiem. W I kwartale 2016 r. spółka matka wykazała stratę netto na poziomie 0,8 mln zł.

– Widzimy potencjał wzrostu w terytorialnej ekspansji. Zdecydowaliśmy się na rozwój sieci franczyzowych Esotiq i Femestage na Ukrainie i Białorusi. Nasze marki są bardzo dobrze postrzegane na Wschodzie. To chłonne rynki, notujemy tam duży popyt na bieliznę i odzież – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Nowe kierunki

Liczba salonów grupy w I pierwszym półroczu wzrosła z 251 do 287 (powierzchnia zwiększyła się z 15,7 tys. mkw do 18,6 tys. mkw). Zdecydowana większość z nich to sklepy marki Esotiq z bielizną i kosmetykami w Polsce (261 wobec 234 rok wcześniej). Odzieżowa sieć Femestage powiększyła się z 10 do 18 salonów. W Niemczech na koniec I półrocza nadal działały trzy salony Esotiq . Nowością jest rozwój sklepów franczyzowych na Ukrainie, gdzie na koniec czerwca 2016 działały już 2 punkty Esotiq i jeden pod marką Femestage.

– Kolejne punkty po markami Esotiq i Femestage na Ukrainie i Białorusi także są i będą otwierane w systemie franczyzowym. Nie mamy problemów z płatnościami, sprzedaż jest dobrze zabezpieczona. Do końca 2016 r. planujemy zwiększyć sieć na Ukrainie i Białorusi do 22 salonów, w tym 11 marki Esotiq i 11 marki Femestage. Co ważne – wydatki inwestycyjne są po stronie franczyzobiorcy – mówi Adam Skrzypek.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA