PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Esprit, GAP, Aldo czy River Island wcale nie znikną z polskiego rynku

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 mar 2014 15:35

Esprit, GAP, Aldo czy River Island wcale nie znikną z polskiego rynku

Decyzja Grupy Empik Media&Fashion o wycofaniu się z segmentu modowego nie spowoduje, że z naszego rynku znikną takie sieci jak Esprit, GAP, Aldo czy River Island. Robert Urbański, prezes Ultimate Fashion, spółki zależnej EM&F, zapewnia, że właściciele tych marek są zainteresowani kontynuacją działalności w Polsce.

REKLAMA

- Decyzja Grupy EM&F o wycofaniu się z segmentu modowego w praktyce oznaczać będzie najprawdopodobniej odsprzedaż marek ich właścicielom lub nowym partnerom, którzy skupią się na dalszym rozwoju poszczególnych biznesów - mówi Robert Urbański, prezes Ultimate Fashion, spółki zależnej Grupy EM&F, która zarządza segmentem mody.

Grupa EM&F, poprzez spółki zależne w Polsce, Rosji i na Ukrainie, prowadzi sklepy w dwóch modelach biznesowych: franczyzowym (Esprit w Polsce, Rosji i na Ukraine, Aldo i GAP w Polsce) oraz na podstawie umów joint venture (River Island w Polsce i w Rosji, Oviesse w Rosji i na Ukrainie).

- W obecnej sytuacji właściciele marek są zainteresowani kontynuacją ich działalności i będą w stanie efektywnie reagować na wyzwania wymagającego otoczenia rynkowego - dodaje prezes Urbański. - Dla przykładu wyniki sklepów River Island zarówno w Polsce, jak i w Rosji są dobre, dlatego właściciel marki jest zainteresowany nie tylko ich utrzymaniem, ale też dalszą ekspansją - powiedział Robert Urbański.

W 2013 roku zostały otwarte dwa nowe sklepy River Island w Polsce - w Złotych Tarasach w Warszawie i Galerii Riviera w Gdyni. Dodatkowo na początku 2014 roku zostały przeprowadzone remonty warszawskich sklepów w Arkadii i Galerii Mokotów.

Z kolei większość umów franczyzowych, na podstawie których Grupa EM&F prowadzi sklepy marek: Esprit, GAP i Aldo, przewiduje możliwość odkupu sklepów przez franczyzodawcę po zakończeniu okresu, na którą umowa została zawarta.

- Obecnie EM&F prowadzi zaawansowane rozmowy ze wszystkimi markami franczyzowymi, mające na celu przyspieszenie realizacji opcji odkupu przewidzianych w umowach. Spółka dokonywała już tego typu transakcji. W 2011 r. odsprzedała sklepy Mango i Hugo Boss, a w lutym br. sklepy New Look do franczyzodawców - potwierdza Robert Urbański.

Przedstawiciel Grupy EM&F przypomina, że strata dywizji mody przedstawiona w wynikach za IV kwartał 2013 r. w kwocie 371 mln zł to głównie „niegotówkowe odpisy związane z działalnością Grupy w segmencie mody na Ukrainie i w Rosji".

Na koniec grudnia 2013 r. w sieci Grupy EM&F było 118 placówek handlujących odzieżą.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA