PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Eurocash powalczy o lepsze drugie półrocze

  • Autor: PAP
  • 26 sie 2014 16:07

Eurocash, który po pierwszym półroczu ma 50,7 mln zł zysku netto, liczy na lepsze drugie półrocze. Presja na marże ze strony konkurencji będzie jednak na rynku odczuwalna - poinformował w rozmowie z PAP Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.

REKLAMA

"Tradycyjnie, w drugiej połowie roku notujemy lepsze wyniki niż w pierwszej. Jest szansa, że z uwagi na efekt bazy porównanie rok do roku też będzie pozytywne. Jeśli chodzi o wyniki całoroczne, to będziemy się starali zmieścić w konsensusie rynkowym" - powiedział PAP Owczarek.

Konsensus agencji Bloomberg zakłada, że grupa wypracuje w tym roku ok. 440 mln zł EBITDA.

W pierwszym półroczu 2014 roku grupa Eurocash ma 8,01 mld zł przychodów, 142,4 mln zł EBITDA, 81,6 mln zł zysku operacyjnego i 50,7 mln zł zysku netto.

W samym drugim kwartale zysk netto grupy Eurocash wyniósł 49,3 mln zł wobec 61 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus PAP zakładał 57,6 mln zł zysku.

Zysk operacyjny grupy Eurocash sięgnął 69,6 mln zł wobec 77,2 mln zł konsensusu PAP i 84,3 mln zł przed rokiem. Wynik EBITDA grupy wyniósł 100,85 mln zł wobec 111,5 mln zł oczekiwanych przez rynek i 112,7 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA spadła o 0,33 p.p do 2,35 proc.

Sprzedaż Grupy Eurocash w drugim kwartale 2014 roku wzrosła o 2,14 proc. rdr, do 4,29 mld zł. Ankietowani przez PAP analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 4,12 mld zł.

"Pomimo pozytywnego efektu jaki miało przesunięcie Świąt Wielkanocnych, drugi kwartał nie był najlepszy dla sprzedaży detalicznej. Udało nam się jednak poprawić wyniki sprzedażowe oraz marże. Wynik EBITDA był pod presją z powodu wyższych kosztów operacyjnych i kosztów akcji marketingowych takich jak ogólnopolska Megaloteria. To była jednak kwestia drugiego kwartału, te koszty nie będą w takim stopniu ciążyć na wyniku EBITDA w drugiej połowie roku" - powiedział Owczarek.

"Dodatkowo, jeśli chodzi o logistykę, to nie doszliśmy jeszcze do zakładanej efektywności. To ostatni kwartał, gdzie w porównaniu wyników rok do roku widać było brak sprzedaży Stokrotki. W pierwszym półroczu ubiegłego roku współpraca ze Stokrotką przyniosła nam prawie 380 mln zł. Od trzeciego kwartału wyniki będą porównywalne" - dodał.

Stabilny jest segment cash&carry.

"Mamy 160 hurtowni, a w sieci abc jest już prawie 6,5 tys. sklepów. Wprowadziliśmy dużo inicjatyw, postawiliśmy m.in. na produkty świeże. Sprzedaż LFL wzrosła w II kwartale o 2,6 proc. Pod większą presją ze strony konkurencji jest segment Delikatesy Centrum. W II kwartale otworzyliśmy 24 sklepy wobec 21 w analogicznym okresie 2013 roku, podtrzymujemy, że w tym roku planujemy otworzyć ok. 150 sklepów" - powiedział.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA