PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Eurocash utrzymał sprzedaż w IV kw. na porównywalnym poziomie co przed rokiem

  • www.portalspozywczy.pl
  • 28 lut 2014 09:06

W IV kwartale 2013 r. sprzedaż Grupy Eurocash, krajowego lidera w hurtowej dystrybucji artykułów FMCG, wyniosła 4,23 mld zł, co oznacza wzrost o 0,5 proc. w porównaniu z IV kwartałem 2012 r., a w całym ubiegłym roku sięgnęła 16,53 mld zł (spadek o 0,4 proc. r/r).

REKLAMA

- Systematyczny rozwój organiczny oraz akwizycje w segmencie dystrybucji wyrobów tytoniowych w pełni zrekompensowały negatywny wpływ, jaki na poziom sprzedaży miało zakończenie dostaw do sieci Stokrotka w połowie ubiegłego roku. W rezultacie Grupa Eurocash wypracowała sprzedaż na porównywalnym poziomie co przed rokiem - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.

- Mimo, że był to trudny rok dla całego sektora handlu, nie jest to dla nas wynik satysfakcjonujący. Skupiliśmy się na działaniach reorganizacyjnych w Tradisie i integracji placówek cash&carry Eurocashu i Tradisu. Wiązało się ze spowolnieniem naszej ekspansji na otwartym rynku, co odbiło się na dynamice łącznej sprzedaży i wynikach. Pełna integracja, która zamierzamy dokończyć w tym roku, jest natomiast kluczowa dla efektywności Grupy Eurocash w dłuższym okresie - dodaje.

Wspomniana integracja placówek cash&carry Tradisu z siecią Eurocash Cash&Carry przełożyła się na wzrost sprzedaży w tym formacie w IV kwartale 2013 r. o 14,7 proc. r/r do 1,19 mld zł. W całym minionym roku sprzedaż hurtowni Eurocash Cash&Carry do klientów zewnętrznych wzrosła o 12,6 proc. do 4,59 mld zł.

Grupa zanotowała ponadto w tym segmencie wzrost sprzedaży like-for-like, czyli dla stałej liczby hurtowni Eurocash Cash&Carry: o 3,6 proc. r/r w ostatnim kwartale 2013 r. oraz ponad 3,8% narastająco za cztery kwartały 2013 r.

Sieć Sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash Cash&Carry franczyzowa sieć zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze, na koniec 2013 r. liczyła 6 133 placówki. W IV kwartale 2013 r. liczba sklepów funkcjonujących pod szyldem abc "po sąsiedzku" powiększyła się o 246 placówki, a w całym ubiegłym roku o 682 sklepy.

Sieć franczyzowa Delikatesy Centrum zwiększyła się natomiast w ostatnim kwartale 2013 r. o 45 sklepów, do 875 placówek, a liczba nowych otwarć w całym ubiegłym roku sięgnęła 102. Sprzedaż hurtowa Eurocash w ramach sieci Delikatesy Centrum w IV kwartale 2013 r. wyniosła ponad 446 mln zł, czyli o 14,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2012 r. W całym 2013 roku sprzedaż z centrów Dystrybucyjnych Delikatesy Centrum przekroczyła natomiast 1,65 mld zł, co oznacza wzrost o 12,1 proc. w porównaniu z 2012 r.

Sprzedaż hurtowa like-for-like w tym formacie (dla tej samej liczby sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum) wzrosła w IV kwartale 2013 r. o 1,8 proc.r/r, a w całym minionym roku o 1,6 proc.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA