PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Europejski rynek handlowy ma ciągle jednego lidera

  • Autor: propertynews.pl
  • 05 kwi 2017 14:12

Europejski rynek handlowy ma ciągle jednego lidera Londyn

Centrum Londynu nadal wiedzie prym na rynku handlowym w Europie. Brytyjczycy wydają bowiem więcej w sklepach przy głównych ulicach handlowych, otwiera się tam więcej nowych sklepów niż na innych rynkach, a wzrost czynszów osiąga dwucyfrowe wartości - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Colliers International.

REKLAMA

— Rok 2016 był trzecim rokiem z rzędu, w którym odnotowano wzrost wydatków konsumentów w Europie, co było wynikiem niskiej inflacji oraz zwiększenia poziomu zatrudnienia i wynagrodzeń. Jeśli chodzi o sytuację w samym Londynie, znaczące zwiększenie kosztów najmu w roku 2017 w wyniku rewaluacji stawek czynszu i spodziewanego wzrostu inflacji najprawdopodobniej spowoduje ograniczenie dalszego wzrostu czynszów w nadchodzącym roku. Sieci handlowe nadal skupiają się na obniżaniu kosztów, a obroty nie są stabilne, dlatego należy się spodziewać, że krótkoterminowe i bardziej elastyczne umowy (np. najem w oparciu o czynsz od obrotu ) będą coraz bardziej popularne — wyjaśnia Paul Souber, dyrektor, Dział Powierzchni Handlowych w regionie EMEA w Colliers International.

— Niemniej, mając na uwadze znaczny popyt na powierzchnię handlową zarówno ze strony lokalnych, jak i międzynarodowych marek, oraz fakt, że zagraniczni goście wydają więcej ze względu na osłabienie waluty, prognozy dla rynku handlowego w stolicy Wielkiej Brytanii są optymistyczne. Co więcej, marki wywodzące się z Wielkiej Brytanii, które prowadzą sprzedaż swoich produktów za granicą, mogą liczyć na zyski, zwłaszcza ze sprzedaży internetowej. Ponadto, wysokie koszty najmu nie zniechęciły do ekspansji luksusowych marek, które wciąż otwierają w stolicy nowe sklepy i odnawiają te istniejące.

– Z drugiej strony Europy nadal utrzymuje się niepewna sytuacja polityczna, zwłaszcza w związku z wyborami w Holandii, Francji i w Niemczech, która może przełożyć się na obniżenie aktywności biznesowej i konsumenckiej na tym obszarze. Dodatkowo, sprzedaż internetowa nadal negatywnie odbija się na tradycyjnych kanałach sprzedaży i inne kraje mogą przejść podobny proces jak ten, który miał miejsce na rynku holenderskim. Holandia nadal boryka się ze strukturalnym wzrostem liczby pustostanów na rynkach regionalnych. Oczekuje się dalszych spadków czynszów, pomimo dużego popytu na kluczowe lokalizacje w Amsterdamie – mieście, które nie poddaje się ogólnokrajowemu trendowi - dodaje Etienne Van Unen, dyrektor, Dział Powierzchni Handlowych w regionie EMEA w Colliers International.

Z raportu „EMEA Retail Snapshot” firmy Colliers można prognozować, że wydatki w sektorze handlowym w UE zwiększą się w roku 2017 o 2,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Zakupy podyktowane zasadami etycznymi są kolejnym rozwijającym się trendem.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.