PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

"Fast Fashion" triumfuje - cały wywiad z szefem sieci Deichmann

  • Autor: Propertynews.pl
  • 06 wrz 2013 10:21

"Fast Fashion" triumfuje - cały wywiad z szefem sieci Deichmann

Popyt na tanie obuwie rośnie. W ostatnich latach z dynamicznego rozwoju w Polsce zrezygnowały takie międzynarodowe marki jak Humanic czy Bata. Jednocześnie weszły nowe, szybko rozwijające się brandy o rosyjskim rodowodzie jak Centro i Kari - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann - Obuwie Sp. z o.o.

REKLAMA

Jak ocenia Pan sytuację w sektorze obuwniczym w Polsce? Na ile wejście takich sieci jak Centro zmieniło rynek?
Zmiany na rynku obuwniczym są widoczne zarówno z punktu widzenia uczestników gry rynkowej, jak i konsumentów. W ostatnich latach z dynamicznego rozwoju w Polsce zrezygnowały takie międzynarodowe marki jak Humanic czy Bata. Jednocześnie weszły nowe, szybko rozwijające się brandy o rosyjskim rodowodzie jak Centro i Kari.

W bieżącym roku sytuacja na rynku obuwniczym ustabilizowała się. Nowe marki, a szczególnie Centro, poważnie ograniczyły tempo ekspansji. Jednocześnie Bata i Humanic wstrzymały wycofywanie się z rynku, ograniczając się do kilku - kilkunastu lokalizacji.

Obserwujemy też zmiany, jeśli chodzi o zachowania klientów. Znakiem czasu jest triumf zjawiska „Fast Fashion", czyli popytu na tanią odzież i obuwie. Te artykuły cieszą się największym powodzeniem.

Z kim konkurujecie na polskim rynku? 
Biorąc pod uwagę ponad sto lat tradycji, Deichmann nie boi się nikogo. Co roku powiększamy rynki, ugruntowujemy pozycję. W Polsce działamy od ponad 15 lat. Posiadamy 230 sklepów i co roku otwieramy ok. 20 nowych. Oczywiście szanujemy konkurentów i respektujemy fakt, że liderem rynku pozostaje CCC. Cieszymy się, że konkurujemy z polską firmą i że odbywa się to z poszanowaniem praw innych uczestników rynku. Obserwujemy co robi CCC, ale i oni od lat obserwują nas.

Konsekwentnie realizujemy założony plan rozwoju. Nasze wyniki sprzedażowe są na zadowalającym poziomie. Kolejny raz okazało się, że jesteśmy firmą kryzysoodporną, nie tylko dlatego, że oferujemy markowe obuwie po korzystnych cenach, ale również - co chętnie podkreślamy - finansujemy rozwój wyłącznie z własnych środków.

Jakie są wyniki sprzedaży za I półrocze roku?
Na wyniki I kwartału tego roku miała niekorzystny wpływ bardzo długa zima. Zaważyło to również na sprzedaży za I półrocze. Ale w czerwcu widać już dynamiczne wzrosty obrotów. Na dziś, w środku III kwartału, obroty są wyższe niż osiągnięte w ubiegłym roku. Na razie o około 2 proc., ale w tym momencie otworzyliśmy tylko 8 nowych sklepów. Tymczasem do końca roku mamy w planach otwarcie kolejnych 18. Razem, w całym 2013 roku, otworzymy więc 26 sklepów.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA