PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Firmy logistyczne zależne od sieci handlowych

  • www.portalspozywczy.pl
  • 20 paź 2017 14:50

Firmy logistyczne zależne od sieci handlowych fot. Shutterstock

Sieci handlowe dyktują warunki współpracy firmom logistycznym.

REKLAMA

Największym kanałem dystrybucji dóbr FMCG są sieci handlowe. To one dyktują w znacznej mierze warunki współpracy. Jeśli na to nałożymy plany producentów, związane z realizacją sprzedaży, to na koniec miesiąca możemy zaobserwować znaczny wzrost wolumenowy – Agnieszka Haik, dyrektor ds. rozwoju biznesu, Grupa Raben mówi dla PortalSpożywczy.pl.

- Toteż w przypadku tego kanału dystrybucji mamy do czynienia z przesyłkami częściowymi (kilka – kilkanaście palet) oraz, w dużej mierze, z całopojazdowymi i ten trend jest zachowany – zauważa.

Rynek FMCG, czyli rynek dóbr szybko rotujących, jest jedyny z tych, na którym zauważalny jest znaczny wzrost. W roku 2016 wartość polskiego rynku FMCG wzrosła o 4,3 procent w stosunku do poprzedniego roku. Dodatkowo, na kolejne lata, prognozuje się jego dalszy wzrost, między innymi za sprawą wzrostu wolumenów, podyktowanych zwiększoną konsumpcją

- Wspomniany wzrost przekłada się również na zwiększenie wielości średniej przesyłki dostarczanej do Centrów Dystrybucyjnych (CD) sieci handlowych. Co więcej, możliwość weekendowych rozładunków, tj. zwiększenie częstotliwości, nie wpłynęła na zmianę w ograniczeniu gabarytu dostawy – uważa Agnieszka Haik.

Rynek detaliczny skraca czasy dostaw, co przekłada się na wzrost częstotliwości przy mniejszej przesyłce takiej jak pół-paleta czy paczka, a odzwierciedla potrzeby i zachowania finalnego konsumenta. Dla operatora logistycznego, który na co dzień zarządza jednostka paletową (która średnio stanowi 300kg i 1cbm), organizacja i logistyka małych przesyłek może stanowić wyzwanie. - O ile definicja pół-palety, wchodzi do codziennego obiegu, o tyle paczki już nie koniecznie. Tu prymat wiedzie logistyka przesyłek kurierski, która już w pełni spełnia, w tym zakresie oczekiwania branży FMCG – mówi dyrektor ds. rozwoju biznesu, Grupa Raben.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA