PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Food court w centrach handlowych bardziej popularny od tradycyjnych restauracji

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 cze 2014 12:47

Food court w centrach handlowych bardziej popularny od tradycyjnych restauracji

Aż 61 proc. Polaków deklaruje dziś, że odwiedzając centrum handlowe korzysta z części restauracyjnej. Oferta gastronomiczna stanowi dziś już 9 proc. całkowitej oferty polskich galerii.

REKLAMA

- Strefy food court coraz częściej wygrywają z ofertą restauracji w mieście. Polaków kuszą zarówno ceny, jak i poszerzająca się z roku na rok oferta. Ta ostatnia nie ogranicza się już tylko do popularnych restauracji sieciowych. Coraz częściej w centrach handlowych pojawiają się bary sałatkowe i restauracje orientalne. Jeszcze 5 lat temu w tzw. food courtach dominowały restauracje sieciowe np. McDonald's czy KFC lub pizzerie, dziś ta oferta się różnicuje, a tym samym staje się atrakcyjna dla osób, które do tej pory unikały jedzenia w galeriach - mówi Piotr Myszka, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Efekt - aż 19 proc. Polaków przyznaje, że przynajmniej raz w miesiącu korzysta z oferty restauracyjnej centrum handlowego, 11 proc. dwa razy w miesiącu, 5 proc. raz w tygodniu, a 3 proc. dwa razy w tygodniu. W sumie ponad połowa klientów deklaruje, że odwiedza restauracje w galerii handlowej.

Miesięcznie na wizyty w restauracjach i kawiarniach wydajemy 115 zł, jednorazowo 34 zł. 3 proc. respondentów deklaruje jednorazowy wydatek sięgający nawet 200 zł - wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej w Częstochowie. Wydatki te znajdują się dziś na 3. miejscu. Więcej wydajemy tylko na ubrania i zakupy spożywcze oraz przemysłowe.

Według Polskiej Rady Centrów Handlowych oferta gastronomiczna stanowi dziś już 9 proc. całkowitej oferty polskich galerii. Najwięcej swoich lokali mają Grycan, McDonald's, KFC i CoffeeHeaven. Ten pierwszy obecny jest w 34 proc. polskich centrów handlowych - podaje PRCH.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA