PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Francuskie hipermarkety ruszyły na wojnę cenową

  • Autor: onet.pl
  • 19 maj 2014 08:36

Carrefour znalazł się na pierwszej linii frontu francuskiej wojny cenowej, która okazuje się bardziej krwawa niż oczekiwano, bo supermarkety walczą o każdy kawałek rynku w sytuacji niemrawego ożywienia gospodarczego - informuje onet.pl, za agencją Reuters.

REKLAMA

Jako lider na francuskim rynku handlowym, z 20,5-procentowym udziałem, Carrefour jest w dużej mierze uzależniony od rodzimego kraju, na którym generuje prawie połowę sprzedaży. Jego jedyny duży rywal notowany na giełdzie, Casino, dwie trzecie zysków czerpie z rynków wschodzących. Co więcej, Carrefour około jednej czwartej sprzedaży generuje we francuskich hipermarketach - głównym polu bitwy o oszczędnych francuskich klientów. Tanie dyskonty, takie jak Aldi i Lidl, które dominują na rynkach Niemiec i Austrii, mają niewielki udział we Francji, sięgający 12 procent.

Obecna fala konkurencji cenowej między francuskimi sieciami datuje się od 2011 roku, kiedy Carrefour, po latach oddawania pola w Europie, a w szczególności we Francji, przeszedł do ofensywy, rezygnując z pojedynczych promocji na rzecz ogólnej obniżki cen. Pod koniec 2012 roku w jego ślady poszło Casino. Teraz do tej stawki dołączył Auchan, który w marcu obniżył ceny o pięć procent i jasno dał do zrozumienia, że nie zamierza na tym poprzestać - czytamy w onet.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA