PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Galeria Echo Katowice wyznaczy zupełnie nowe trendy

  • Autor: propertynews.pl
  • 09 cze 2015 11:51

Takiego projektu jeszcze w Polsce nie było. Galeria Echo Katowice wyznaczy nowe trendy na rynku centrów handlowych w naszym kraju – zapowiadają inwestor Galerii Echo Katowice, firma Echo Investment oraz architekt projektu - Paweł Zieliński, prezes zarządu Mofo Architekci.

REKLAMA

Galeria Echo Katowice powstanie w południowej części Katowic, u zbiegu ul. Kościuszki i Kolejowej, jednej z najważniejszych arterii komunikacyjnych miasta, trasie, którą przejeżdża nawet 15 tys. samochodów na godzinę.

- Zanim rozpoczęliśmy tworzenie konceptu Galerii Echo Katowice, sprawdziliśmy potencjał lokalizacji pod tę inwestycję, do czego wykorzystaliśmy badania firmy GfK Polonia. Okazało się, że południowa część miasta ma wielki potencjał do realizacji projektu handlowego, a nasycenie takimi powierzchniami jest tu minimalne (224 mkw./ 1000 mieszkańców, przy średniej krajowej dla dużych miast ok. 1000 mkw.). To czterokrotnie mniej niż w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu czy północnej części Katowic. Co więcej mamy tu do czynienia z wysoką siłą nabywczą (121% średniej krajowej), która będzie rosła wraz z rozwojem inwestycji mieszkaniowych w tym miejscu, m.in. ekskluzywnych apartamentów – opowiada Marcin Materny, dyrektor Działu Centrów Handlowych Echo Investment.

Galeria Echo Katowice powstanie na działce o powierzchni 54 000 mkw. Obiekt będzie oferował 42 000 mkw. powierzchni handlowej i rozrywkowej rozlokowanej na trzech poziomach. - Postawiliśmy na trzy filary: różnorodna oferta, nowy poziom komfortu i użytkowania oraz ekologia potwierdzona wysokim certyfikatem BREEAM (m.in. gospodarka odpadami, co da oszczędności najemcom) – wyjaśnia Marcin Materny. Jak dodaje, aż 30 proc. powierzchni zostanie przeznaczone na gastronomię i rozrywkę, a 16 proc. na modę. - W dobie rozwoju e-commerce, pozahandlowa oferta to przyszłość rynku centrów handlowych. To będzie miejsce zupełnie inne niż w centrach handlowych już obecnych w Polsce. Zaoferujemy duży fitness klub, kino Helios, dużą strefę zabaw dla dzieci, wielką kręgielnię, restaurację z obsługa kelnerską – zapowiada Marcin Materny.

W inwestycji deweloper zastosuje nietypowe rozwiązanie dojazdu do parkingów galerii handlowej. Z jednej strony wjazdy będą prowadziły na poziom z ero, a z drugiej na wyższą kondygnację. - Dzięki temu uzyskamy zbilansowany poziom ruchu klientów na obu kondygnacjach – mówi Materny. - Będzie to parking skrzynkowy, który nie jest ani pod ziemią, ani na dachu, jest drogi w realizacji, zabiera nam powierzchnię zabudowy, ale pozwala na łatwe przemieszczanie się klientów i oferuje dostęp światła dziennego. Nietypowa jest też wysokość kondygnacji – 2,2 m. Miejsca są szersze niż standardowe, przy wjeździe na miejsca nie ma słupów, o które łatwo porysować auto.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA