PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Galeria handlowa to dobra lokalizacja dla apteki

  • Autor: www.rynekaptek.pl
  • 27 paź 2011 12:57

Czy sama lokalizacja apteki w galerii handlowej zapewni odpowiedni obrót i umożliwi uzyskanie dochodu na przyzwoitym poziomie? - Jest duża korelacja między rodzajem supermarketu i obrotem znajdującej się w pobliżu apteki, a także usytuowaniem względem głównego wejścia oraz linii kas - uważa Maciej Karbowiak, ekspert ds. trade marketingu farmaceutycznego.

REKLAMA

Wielkość marketu, liczba kas czy dodatkowa infrastruktura to parametry, które uzależniają obrót apteki w galerii handlowej. Szacunkowo można przyjąć, że 2 tys. klientów supermarketu dziennie to minimum do utrzymania się apteki. Jeśli liczba klientów sklepu wzrasta do 8-10 tys. dziennie, można spokojnie prowadzić działalność.

Istotna jest zatem lokalizacja innych działalności, komplementarnych względem operatora "spożywki" oraz wielkość jednego koszyka w markecie - paradoksalnie im większa na "spożywce" tym większa na aptece.

Efekt skali zauważalny jest także w innych sytuacjach. Jeśli apteka zlokalizowana jest przy przejściach dla pieszych, przystankach autobusowych, tramwajowych, ciągach handlowych lub w pobliżu przychodni, jest większe prawdopodobieństwo zrealizowania w niej recept przez pacjentów niż w obiekcie położonym w mniej atrakcyjnej lokalizacji. - Często zauważalna jest dobra korelacja apteki z pocztą - dodaje Maciej Karbowiak.

Zakupy kompleksowe

To, że na funkcjonowanie apteki znajdującej się w danej galerii ogromne znaczenie ma to, jaka sieć prowadzi w niej market spożywczy potwierdza Jakub Lewandowski, ekspert Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Sprzedażą. Na jej obroty wpływa bowiem kilka istotnych czynników, z czego najważniejsze to kompleksowość zakupów oraz typ sieci.

- Kompleksowość zakupów dokonywanych przez klientów marketów spożywczych jest jednym z ważniejszych czynników wpływających funkcjonowanie apteki. Zarówno klienci takich sieci jak Carrefour, Tesco, Biedronka, Lidl i innych dokonują tzw. zakupów codziennych (czyli artykułów świeżych i pierwszej potrzeby). Zakupy codzienne z reguły dokonywane są przed, jak i po pracy. Dla klientów zazwyczaj ważne jest, aby zrobić je sprawnie, szybko i w miłej atmosferze - uważa Lewandowski.

- Jeśli w bezpośrednim lub pośrednim (czyli po drodze) sąsiedztwie pojawi się apteka, klienci przypominają sobie, iż mogą przy okazji dokonać zakupów potrzebnych leków OTC lub na receptę. Można więc powiedzieć, że umiejscowienie apteki zaraz przy markecie spożywczym „wymusza" na klientach zastanowienie się, jakich produktów farmaceutycznych potrzebują i zwiększa szanse, że robiąc w markecie kompleksowe zakupy, będę chcieli zrobić równie całościowe zakupy w aptece.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.