PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Galeria Jurajska stawia na rodziców z dziećmi

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 sty 2015 15:22

Rodzice coraz częściej i coraz chętniej robią zakupy z dziećmi. To ogromne wyzwanie dla galerii handlowej, zarówno w sferze aranżacji przestrzeni pasażu, jak również w sferze oferty, która musi usatysfakcjonować wymagającego rodzica.

REKLAMA

Galerie handlowe w Polsce stają się coraz bardziej prorodzinne w swojej ofercie. Dziś co trzeci Polak odwiedza galerię ze swoim dzieckiem - wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Sklepy z zabawkami i ubraniami dla dzieci stanowią obecnie nawet od 10 do 15 proc. całkowitej oferty centrum handlowego.

W poszerzaniu oferty dla rodziców z dziećmi przodują lokalne galerie. Do swojej oferty wprowadzają one już nie tylko sklepy z ubrankami i zabawkami, ale coraz częściej dodatkowe strefy rozrywki i edukacji,stworzone z myślą o tym, jak wypełnić czas dziecku podczas zakupów.

- Rodzice wybierają zakupy w tych galeriach, które są im przyjazne i, w których znajdują wyrazistą oraz szeroką ofertę skierowaną do ich dziecka, często odrzucając w pierwszej kolejności te centra handlowe, w których nie znajdują niczego dla swoich pociech - mówi Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

I dodaje: - Ważna przy tym jest zarówno oferta sklepów z zabawkami i ubraniami, co oferta rozrywek i opieki, jakie centrum jest w stanie zapewnić dziecku, kiedy rodzice samodzielnie robią zakupy - mówi.

Rozwój tej części oferty procentuje galerii - zauważają specjaliści. Dziś blisko 70 proc. klientów Galerii Jurajskiej postrzega je jako prorodzinne - wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej. Nie zawsze jednak tak było. Zmiana przyszła ze zmianą w portfolio najemców.

- W 2014 roku o prawie 50 proc.poszerzyliśmy ofertę skierowaną do rodziców z dziećmi, wprowadzając na pasaż zarówno znane marki zabawkarskie i odzieżowe, jakich oczekiwali od nas rodzice, jak również koncepty dedykowane strefie rozrywki, w tym pierwszy w galerii plac zabaw - „Bajkowy Labirynt". Ważna jednak przy tym była synergia tych działań. Marki miały za zadanie przyciągnąć klienta, z kolei plac zabaw zatrzymać na dłużej w galerii - mówi Katarzyna Korpak.

I faktycznie, Galeria Jurajska mająca dziś w swoim portfolio aż 8 najemców z ofertą dziecięcą (m.in. salony Smyk, Wójcik, Coccodrillo, Reserved Kids, plac zabaw Bajkowy Labirynt i sklep Toy Planet) lokalnie wygrywa z innymi galeriami. Rodzice z dziećmi stanowią dziś tutaj blisko połowę wszystkich klientów (47 proc.) - wyliczyła ARC Rynek i Opinia. Dla porównania w całej Polsce odsetek ten wynosi 38 proc.

Ale większa liczba rodziców i dzieci na pasażu to korzyści nie tylko dla najemców związanych z branżą dziecięcą. Zyskuje także... cała galeria. Powód? Klienci z tej grupy należą do najzamożniejszych. Przeciętnie wydają miesięcznie nawet 765 zł w galeriach handlowych - podaje ARC Rynek i Opinia. Korzystają także chętnie z pozostałych elementów oferty galerii, zwłaszcza strefy rozrywki.

- Rodzic skuszony ofertą dla dziecka korzysta z galerii całościowo i jest jednym z najbardziej aktywnych zakupowo klientów, także w strefie rozrywki i restauracyjnej. Pod tym względem oferta skierowana do jego dziecka jest skutecznym magnesem, umożliwiającym poznanie mu całej galerii - mówi Katarzyna Korpak.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA