PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Galerie społecznościowe przyszłością handlu?

  • Autor: propertynews.pl
  • 18 paź 2017 07:43

Galerie społecznościowe to najnowszy trend, który podbija rynek centrów handlowych w wielkich aglomeracjach. Jak będzie wyglądała dalsza ewolucja tego trendu i czy zagości w mniejszych miastach? O to zapytaliśmy Martę Mikołajczyk-Pyrć, dyrektor w Dziale Zarządzania Nieruchomościami i Aktywami, Savills.

REKLAMA

- Od kilku lat widzimy trend zwiększania oferty gastronomicznej i rozrywkowej na rynku handlowym w Polsce. Najbardziej widoczne jest to w wielkich aglomeracjach i dużych dominujących centrach handlowych. Zauważyliśmy też powtarzalność pewnych elementów, które nazwaliśmy elementami galerii społecznościowej - rewitalizacja obiektów poprzemysłowych, tworzenie przestrzeni publicznych rozwijanie, oprócz oferty modowej, gastronomicznej i rozrywkowej - mówi Marta Mikołajczyk-Pyrć, dyrektor w Dziale Zarządzania Nieruchomościami i Aktywami, Savills.

Jak podkreśla, w niektórych obiektach udział sektora gastronomicznego wzrósł z 5 do 20 proc. Galerie nie są też obojętne na rozwój nowych technologii. Pojawiają się nowoczesna narzędzia marketingowe w komunikacji z klientem czy najemcami, a także pomagające w sprzedaży wielokanałowej.

- Uważamy, że w przyszłości w galeriach handlowych będzie dalej rozwijana gastronomia. Hala Koszyki nie ma dominującej roli zakupowej, składa się natomiast z punktów gastronomicznych, restauracji, kawiarni i właśnie pokazała, że takie nietypowe koncepty mogą odnieść sukces. W mniejszych miastach jesteśmy świadkami licznych modernizacji food courtów, zmienia się strefa relaksu.

Zdaniem eksperta, w małych miastach można wykorzystać pewne elementy galerii społecznościowych, np. wprowadzać wydarzenia i aktywnie zarządzać wydarzeniami kulturalnymi czy wspierać społeczne inicjatywy. - Jednak trendu, który istnieje w wielkich aglomeracjach nie da się przełożyć jeden do jednego w mniejszych miastach, biorąc pod uwagę np. sposób rozliczenia z najemcami gastronomicznymi, który często jest na poziomie czynszu minimalnego czy procentu od obrotu, jak i innych uwarunkowań - tłumaczy Marta Mikołajczyk-Pyrć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA