PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Gastronomia za 10 lat? Zajmie 30 proc. powierzchni centrów handlowych

Gastronomia za 10 lat? Zajmie 30 proc. powierzchni centrów handlowych
Marek Dąbrowski, konsultant Food & Beverage w dziale powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield.
  • Autor: Marek Dąbrowski, konsultant Food & Beverage w dziale powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield
  • Dodano: 13 lut 2019 12:22

W perspektywie 10 lat oferta dotycząca rozrywki i gastronomii może stanowić nawet 30 proc. przestrzeni centrów handlowych, a przy sprzyjających warunkach makroekonomicznych, dynamika zmian w tym sektorze z pewnością jeszcze wzrośnie - mówi Marek Dąbrowski, konsultant Food & Beverage w dziale powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield.

  • Autor: Marek Dąbrowski, konsultant Food & Beverage w dziale powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield
  • Dodano: 13 lut 2019 12:22

Zmiana przyzwyczajeń, chęć odkrywania nowych smaków i otwartość na innowacje są katalizatorem zmian w branży gastronomicznej, a dzięki ciągłemu wprowadzaniu nowych technologii oraz rosnącej dostępności produktów w skali globalnej, możliwości rozwoju tego sektora są praktycznie nieograniczone. Można zauważyć, że kierunki rozwoju gastronomii wyznaczane są przede wszystkim przez zmieniające się potrzeby i styl życia nowych pokoleń

Ekologia, klimat

Niebagatelne znaczenie mają przy tym zmiany klimatyczne. Zaburzenia pór roku, nieoczekiwane zjawiska pogodowe, powodzie, susze, monsuny czy niespodziewane skoki temperatur mają olbrzymi wpływ na produkcję żywności, a zmiany pogody już teraz wymuszają wprowadzanie niektórych zmian w rolnictwie. Na przykład wyjątkowo długa, ciepła i słoneczna pogoda we Francji w ubiegłym roku spowodowała wyższy poziom cukru w zebranych winogronach, a co za tym idzie – niższy poziom kwasowości wyprodukowanego z nich wina. Bardzo realna wydaje się zatem potrzeba ponownej analizy uprawianych szczepów oraz miejsc ich wzrostu. Może się niebawem okazać, że zmiany obejmą całą branżę winiarską i gdy dla jednych oznaczać będą straty, innym stworzą nowe możliwości rozwoju. Trzymając się przykładu winiarskiego – prognozować można dalszy wzrost jakości i liczby marek win z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym z Polski, gdzie przemysł ten zaczął się nieśmiało rozwijać dopiero kilkanaście lat temu, a obecnie zaczyna być coraz bardziej popularny.

Z tematyką dotyczącą zmian klimatu związany jest również rozwój hodowli laboratoryjnych. Obecnie to już nie tylko rośliny odporne na szkodniki i dostosowane do nowych warunków klimatycznych, ale również mięso produkowane w laboratoriach dzięki metodzie in-vitro. Na razie są to raczej doświadczenia naukowców niż nowy kierunek przemysłowego pozyskiwania mięsa, ale kto wie czy za kilkadziesiąt lat, ze względu na rosnące zapotrzebowanie i zmieniające się warunki klimatyczne na świecie, nie będziemy zmuszeni do wprowadzenia tej formy produkcji żywności? Zmiany klimatyczne mogą skutkować rozwinięciem całej palety nowych upraw, co niewątpliwie wpłynie na nasz sposób odżywiania i nawyki żywieniowe, a co za tym idzie na całą branżę gastronomiczną.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.