PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gdańska sieć liczy na e-commerce

  • Autor: propertynews.pl
  • 22 mar 2016 09:50

Gdańska sieć liczy na e-commerce Esotiq

Właściciel marek Esotiq, Henderson i FemeStage Eva Minge zapowiada dalszy rozwój sieci i kanału e-commerce. Celem na 2016 r. jest także poprawa rentowności spółek zależnych.

REKLAMA

Wzrost powierzchni salonów o 28 proc. r/r, lepsza sprzedaż w sklepach porównywalnych, utrzymanie marży brutto na poziomie blisko 60 proc., znaczący wzrost sprzedaży internetowej – to główne osiągnięcia minionego roku w grupie Esotiq & Henderson.

Odzieżowa grupa z Gdańska opublikowała raport roczny za 2015 r. po sesji 21 marca. Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson wzrosły 10 proc., ze 109,6 do 120,6 mln zł. W IV kwartale 2015 r. skonsolidowane przychody wzrosły o 17,7 proc., z 28,2 do 33,2 mln zł. Zarząd podkreśla, że wzrost przychodów grupy wynika z dynamicznie rosnącej sieci salonów oraz coraz większej sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL +4,1 proc. w 4Q15 w porównaniu do +1,8 proc. w 4Q14).

Na koniec 2015 roku grupa posiadała w Polsce 250 salonów z bielizną i kosmetykami marki Esotiq (207 franczyzowych i 43 własne) wobec 206 rok wcześniej oraz 17 odzieżowych nowej marki FemeStage Eva Minge (15 własnych, 2 franczyzowe). W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku otwarto aż 7 sklepów FemeStage. Nowa marka dodała do sprzedaży grupy w IV kwartale 2,1 mln zł. W Niemczech na koniec 2015 r. działały 4 salony marki Esotiq.

– Tempo rozwoju naszej sieci sprzedaży bardzo korzystnie przekłada się na przychody. Koszty ekspansji i inwestycje w sieci Femestage i Esotiq Germany mają jednak wpływ na wynik netto – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Wynik netto pod presją

Wynik netto grupy przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej w 2015 r. spadł do
-2,1 mln zł (z +4,8 mln w 2014 r.). W samym IV kwartale 2015 r. wynik netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej grupy wyniósł -2 mln zł wobec +1,6 mln zł w analogicznym okresie 2014 r. Biorąc pod uwagę jedynie segment bieliźniany, który nadal stanowi zdecydowaną większość w grupie, przychody rosną równie szybko, a wynik netto jest bardziej stabilny. Jednostkowe przychody Esotiq & Henderson w 2015 r. wyniosły 115,9 mln zł (wobec 105 mln zł w 2014 r., +10,4 proc.), a wynik netto z działalności kontynuowanej 3,6 mln zł (wobec 5,1 mln zł). W samym IV kwartale 2015 r. wynik netto wyniósł 75 tys. wobec 1,6 mln zł rok wcześniej. – Rynek odzieżowy jest coraz bardziej wymagający. Pod koniec ubiegłego roku prowadziliśmy bardziej intensywne kampanie marketingowe niż rok wcześniej. Efektem był m.in. spadek marży brutto z 60,3 proc. do 57,4 proc. w całym roku. Wynik spółki matki obniżyły odpisy na należności i zapasy. W IV kwartale 2015 r. było to 0,9 mln zł – dodaje Adam Skrzypek.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.