PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gdzie kupuje pokolenie Y

  • www.portalspozywczy.pl
  • 05 cze 2017 07:43

Gdzie kupuje pokolenie Y fot. Fotolia

Millenialsi to bardzo zaradni, świadomi konsumenci, którzy chcą utrzymywać relację z markami, a nawet współtworzyć ich produkty. - Pewnym jest, że grupa ta w najbliższych latach będzie dysponować olbrzymią siłą nabywczą – prognozy mówią o tym, że ich wydatki w 2018 roku sięgną ok. 3,4 biliona dolarów w skali całego świata. Sprzedawcy i producenci sektora spożywczego prześcigają się zatem w tworzeniu nowych technik marketingowych i wykorzystywaniu nowych narzędzi, które umożliwiają skuteczne dotarcie do tej grupy - zapewnia Krzysztof Chojnacki, head of marketing w Agencji Freebee.

REKLAMA

Wokół Millenialsów i ich zachowań konsumenckich wyrosło wiele mitów. Jednym z podstawowych jest twierdzenie, że większości zakupów dokonują oni w sieci. - O ile może być to prawdą dla części branż (np. dla sporego odsetka produktów RTV lub specyficznych, niszowych segmentów, jak np. unikalna i personalizowana odzież czy produkty rękodzieła), o tyle jeśli chodzi o produkty spożywcze – sklepy stacjonarne są wciąż najczęściej i najchętniej wybierane wśród przedstawicieli pokolenia Y - mówi Krzysztof Chojnacki.

Jak zapewnia ekspert popularność zakupów spożywczych online co prawda wzrasta – obecnie dokonuje ich około 23 proc. kupujących online, jednak dotyczą one jedynie konkretnych kategorii produktowych, najczęściej z długim terminem ważności (np. cukier, ryż, mąka). - Kupowanie artykułów spożywczych online jest przede wszystkim wiązane z markami funkcjonującymi stacjonarnie – Tesco (18 proc.) i do niedawna Alma (14 proc.). Wśród wymienianych marek pojawia się również Allegro (8 proc.) oraz Piotr i Paweł (3 proc.). Spożywczy e-commerce sprawdza się tam, gdzie produkt jest z jednej strony prosty, z drugiej strony niewygodny w transporcie, lub na tyle egzotyczny albo ekskluzywny, że jest niedostępny w sklepach stacjonarnych. Aktualne prognozy wskazują, że e-commerce w sektorze FMCG na świecie do 2025 osiągnie wartość 130 mld dolarów. W 2015 roku wartość ta oscylowała w granicach 36 mln – nie można zatem lekceważyć jego potencjału - zapewnia Krzysztof Chojnacki.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.