PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gdzie lokować centra handlowe?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 02 lut 2016 09:44

Gdzie lokować centra handlowe? Beata Kokeli, CBRE

Czynniki składowe sukcesu centrum handlowego to atrakcyjny tenant mix, dobra lokalizacja oraz właściwa strategia marketingowa. Jednak wraz z większym nasyceniem powierzchnią handlową coraz trudniej wyróżnić się na tle konkurencji. Czy lokalizacja inwestycji determinuje jej powodzenie na rynku handlowym? Czy rynek centrów handlowych jest nasycony w każdym z większych miast?

REKLAMA

Decyzja o wyborze miejsca inwestycji powinna być poprzedzona badaniami, analizami uwzględniającymi rozmaite czynniki i uwarunkowania takie jak wiek, płeć, wykształcenie czy stopa bezrobocia w danym mieście. Jeśli chodzi o sam grunt niezbędnym jest zbadanie nie tylko jego atrybutów czy możliwości zagospodarowania, ale również dostępności komunikacyjnej. To proces, który pozwala zminimalizować ryzyko niepowodzenia inwestycji.

Obecnie centra handlowe stają się częścią infrastruktury miejskiej i przestrzeniami publicznymi, są często miejscem spotkań mieszkańców. W konsekwencji kluczem jest stworzenie miejsca przyjaznego, dopasowanego do charakteru miasta, zapraszającego do dłuższych wizyt. Klienci przychodzą bowiem nie tylko na zakupy, ale na obiad, siłownię, czy po prostu spotkać się ze znajomymi.

- Pomyślność centrum handlowego zależy przede wszystkim od sukcesu najemców, którzy mają w takim obiekcie swoje placówki handlowe lub usługowe – taki czynnik mierzy się m.in. wysokością obrotów przez nich uzyskiwanych. Im więcej klientów, tym wyższe obroty; taka zależność sprawdza się w większości przypadków. Klienci odwiedzają centrum handlowe – rozpoznawalne, dobrze zlokalizowane; takie do którego można łatwo dojechać, można tam łatwo zaparkować a oferta handlowa jest szeroka – pozwalająca w pełni zaspokoić potrzeby zakupowe; często dla całej rodziny - komentuje Beata Kokeli, Senior Director, Head of Retail w CBRE.

Duże miasta, takie jak Kraków, Warszawa czy Katowice rozrastają się często na obrzeżach i m.in. dzięki dogodnym rozwiązaniom drogowym to właśnie te okolice są teraz atrakcyjne inwestycyjnie. W momencie kiedy centrum handlowe powstaje w dzielnicach miasta oddalonych od centrum – zwiększa się również zainteresowanie danym terenem, a tym samym jego atrakcyjność w oczach zarówno inwestorów jak i mieszkańców.

Centra handlowe zlokalizowane w centrum miasta oczywiście mają też swoich zwolenników. Często doskonale wpisują się w tkankę miejską, stają się miejscem spotkań. W obecnych czasach nasycenie powierzchnią handlową i zróżnicowanie typów inwestycji jest na tyle duże, że ciężko uwierzyć, aby w którymś dużym mieście brakowało centrów handlowych. Tak jest jednak w Tychach – obecnie jest to jedno z nielicznych dużych miast o tak niskim wskaźniku nasycenia powierzchnią handlową. To ma się jednak zmienić po otwarciu nowego obiektu handlowego – Gemini Park Tychy. 

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA