PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

GfK Polonia: Kaufland najszybciej rozwijającą się siecią spożywczą w zakresie liczby otwarć

  • dlahandlu.pl
  • 17 paź 2012 10:56

Z danych GfK Polonia wynika, że w ub.r., w porównaniu do 2007 roku, odnotowano 4-proc. spadek liczby sklepów spożywczych w Polsce. - Duże sklepy wielkoformatowe jak hipermarkety czy dyskonty zanotowały wzrost liczby placówek aż o 31 proc., natomiast duże i średnie sklepy spożywcze zanotowały spadek o 2 proc. Liczba małych sklepów zmniejszyła się aż o 11 proc., natomiast specjalistyczne sklepy spożywcze zanotowały wzrost liczby placówek o 3 proc. - wyjaśniła Agnieszka Sora, dyrektor zarządzający Gfk Polonia.

REKLAMA

Jak podaje Agnieszka Sora, w formacie hipermarketów wyróżnia się pięciu kluczowych graczy rynkowych: Auchan, Kaufland, Real, Tesco i Carrefour.

Kaufland jest najszybciej rozwijającą się siecią w zakresie liczby otwarć. Format supermarketów jest natomiast zdominowany przez Tesco oraz dwie inne sieci - Carrefour Market i Intermarche. Wszystkie pozostałe sieci supermarketów działają z wyraźnie mniejszą liczbą sklepów.

Jeśli chodzi o dyskonty, to zdaniem Agnieszki Sory Biedronka właściwie do tej pory nie ma konkurencji. Druga największa sieć, czyli Lidl działa z czterokrotnie mniejszą liczbą sklepów.

Agnieszka Sora zwróciła uwagę, że Polacy nadal robią zakupy w sklepach małoformatowych, gdzie wartość pojedynczej transakcji jest jednak bardzo niska (ok. 15 zł).

Materiały pochodzą z sesji „Rynek handlowy i dystrybucyjny w Polsce i CEE. Perspektywa 2012-2020", która odbyła się w czasie V Forum Rynku Spożywczego i Handlu.  


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA