PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gino Rossi chce poprawiać rentowność

  • Autor: PAP
  • 22 lip 2015 12:42

Gino Rossi chce poprawiać rentowność Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi

Gino Rossi liczy na poprawę rentowności w drugim półroczu - poinformował w rozmowie z PAP prezes Tomasz Malicki. Ocenia, że wykonanie tegorocznej prognozy zakładającej 27 mln zł EBITDA jest możliwe do osiągnięcia.

REKLAMA

- Wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu oceniam dobrze, biorąc pod uwagę bardzo wysoką bazę porównawczą z ubiegłego roku, kiedy to w okresie kwiecień - czerwiec wzrosty były około 30 proc. - powiedział PAP Malicki.

W okresie styczeń-czerwiec 2015 roku sprzedaż grupy wzrosła o 11 proc. rdr do 128,2 mln zł. Sprzedaż Gino Rossi wzrosła o 8 proc. rdr do 78,7 mln zł, a Simple o 17 proc. rdr do 49,5 mln zł.

Średni wzrost powierzchni z kasą fiskalną spółki wzrósł w II kwartale o 10 proc. w Gino Rossi i o 11 proc. w Simple.

- Wartość sprzedaży rosła wraz ze wzrostem sieci sprzedaży. Moglibyśmy zrealizować wyższe marże i wartości sprzedaży, ale rynek był dość trudny. Duże promocje, które pojawiły się w różnych sieciach detalicznych miały duży wpływ na branżę - powiedział prezes.

- Dodatkowo, bardzo mocno wzrosły udziały sklepów internetowych, szczególnie Simple, a tam marża jest pomiędzy marżą sklepową a outletową i przez wzrost udziałów tego sklepu marża brutto na sprzedaży częściowo się obniżyła - dodał.

Marża brutto ze sprzedaży w Gino Rossi w II kwartale spadła do 45,4 proc. z 47,3 proc., a w Simple do 58,9 proc. z 64,7 proc.

CELEM POPRAWA RENTOWNOŚCI

 W drugiej połowie roku marże powinny się poprawić. -  W drugim półroczu tego roku rentowność powinna być wyższa. Trzeba pamiętać, że w I półroczu ubiegłego roku nie mieliśmy dużych promocji i marże były wysokie, w drugim już baza jest częściowo obarczona promocjami - powiedział Malicki.

Poprawa rentowności to priorytetowe zadanie dla marki Gino Rossi. -  Już mogę powiedzieć, że w Gino Rossi zakładana wyjściowa marża detaliczna na drugie półrocze będzie wyższa rdr o parę pkt. proc. - powiedział Malicki.

- Patrząc na sezon wiosna-lato 2016 marże dalej udaje się podnosić, bo już mamy praktycznie zakontraktowaną kolekcję z marżą o kilka pkt. proc. wyższą. Ważnym dla nas jest podnoszenie marży w wyniku optymalizacji kosztów wytworzenia, przy nie ruszaniu ceny sprzedaży - dodał.

WYKONANIE PROGNOZY NA '15 OSIĄGALNE

Konsensus PAP zakłada, że spółka wypracuje w tym roku ok. 16 mln zł zysku netto, 30 mln zł EBITDA i ok. 295 mln zł przychodów.  Prognoza grupy zakłada w tym roku 27 mln zł skonsolidowanej EBITDA przy przychodach na poziomie 290 mln zł.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.