PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gino Rossi chce przyspieszyć rozwój sieci Simple

  • Autor: PAP
  • 10 wrz 2014 19:29

Gino Rossi stawia na poprawę rentowności, w ciągu 2-3 lat chce osiągnąć marżę netto na poziomie minimum 5 proc. - poinformował w środę Tomasz Malicki, prezes grupy. Podtrzymuje, że po trzecim kwartale możliwe jest podniesienie tegorocznych prognoz.

REKLAMA

"Mając na uwadze, że pierwsze półrocze jest zwyczajowo słabsze, jesteśmy na dobrej drodze do realizacji prognozy. Jest duże prawdopodobieństwo, że będzie jej korekta w górę, ale decyzje podejmiemy po wynikach trzeciego kwartału" - powiedział dziennikarzom Tomasz Malicki.

Prognoza grupy zakłada na ten rok 21 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 265 mln zł. Tymczasem po pierwszym półroczu spółka ma 125,5 mln zł przychodów i 10,5 mln zł EBITDA. To oznacza, że po pierwszym półroczu spółka zrealizowała 50 proc. prognozowanej EBITDA i 47 proc. wyniku sprzedaży.

Po pierwszym półroczu skorygowana marża na sprzedaży w grupie Gino Rossi wyniosła 7,7 proc. (wobec 1,7 proc. przed rokiem), skorygowana marża EBITDA 9,2 proc. (5 proc. przed rokiem), a rentowność netto wzrosła do 2,1 proc. z 0,1 proc. w analogicznym okresie 2013 roku.

"Jest pole do poprawy marży EBITDA. Chcielibyśmy też poprawić rentowność netto. Chcielibyśmy osiągnąć w ciągu 2-3 lat rentowność netto na poziomie minimum 5 proc. i dwucyfrową marżę EBITDA" - powiedział prezes.

Pytany, czy w przyszłym roku możliwy jest podobny wzrost przychodów grupy jak w tym roku, odpowiedział: "Raczej nie, gdyż nie będzie już tak dynamicznego wzrostu powierzchni. Wzrosty sprzedaży będą pochodną otwarć, naszych działań w hurcie i poprawy efektywności" - powiedział.

Na koniec tego roku sieć Gino Rossi powinna liczyć 84 sklepy. Planowane jest otwarcie dwóch franczyzowych sklepów w Czechach. W przyszłym roku sieć może się powiększyć o 3-4 punkty, planowane są też remonty 5-6 sklepów.

Malicki powtórzył, że spółka chce zwiększyć sprzedaż hurtową od sezonu wiosna-lato 2015. Myśli o rynkach nadbałtyckich, bałkańskim, skandynawskim, niemieckim, austriackim i szwajcarskim.

Sieć Simple, licząca obecnie 54 sklepy, powinna się do końca roku powiększyć o 3 sklepy. W przyszłym roku rozwój ma przyspieszyć.

"Chcemy przyspieszyć rozwój sieci Simple. Planujemy w 2015 roku otworzyć minimum 5-6 sklepów, chcemy też zwiększać powierzchnię istniejących sklepów do powyżej 100 m kw." - powiedział Malicki.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA