PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gino Rossi i Simple liczą na dobry sezon

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 20 lis 2017 07:28

Gino Rossi i Simple liczą na dobry sezon Fot. Shutterstock

Jeśli na rynku detalicznym nie wydarzy się w przedświątecznym szczycie sezonu nic nieoczekiwanego – Gino Rossi spodziewa się co najmniej powtórzenia dobrego poziomu sprzedaży, takiego jak zanotowany w czwartym kwartale ubiegłego roku.

REKLAMA

W okresie od stycznia do września 2017 Grupa zanotowała 217,8 mln zł przychodów, a po odliczeniu bezmarżowej sprzedaży komponentów sprzedaż wyniosła 204,9 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 14 proc. w ujęciu rok do roku. W okresie dziewięciu miesięcy br. grupa zakończyła stratą netto w wysokości 1 mln zł.

Pod kątem przychodów wyniki były lepsze w ujęciu rok do roku głównie za sprawą Gino Rossi. Simple CP w dalszym ciągu boryka się z problemami dotykającymi całego segmentu odzieży damskiej. "Wprowadzane przez nas zmiany – np. w zakresie projektowania i produkcji kolekcji – przynoszą już pierwsze pozytywne efekty, jednak nie są receptą na natychmiastowe odwrócenie negatywnego trendu" - pisze firma w komunikacie. 

Grupa koncentruje się m.in. na rozwoju e-commerce. Migrację klientów w kierunku online widać zarówno w Gino Rossi, jak i w Simple, a grupa notuje w kanale internetowym wysokie dynamiki sprzedaży. Według założeń kanał e-commerce w Simple będzie generował docelowo około 25 proc. sprzedaży detalicznej, natomiast w Gino Rossi około 15 proc. W okresie 1-3Q 2017 r. sprzedaż przez internet odpowiadała już za 22 proc. sprzedaży detalicznej Simple i za 13 proc. Gino Rossi.

Gino Rossi koncentruje się również na powiększaniu i reorganizacji salonów. "W trzecim kwartale 2017 relokowaliśmy 3 salony stacjonarne Gino Rossi do miejsc większych lub o wyższym natężeniu ruchu oraz otworzyliśmy salony Gino Rossi i Simple w warszawskiej Galerii Północnej. Powierzchnia nowo otwartych salonów jest większa, niż średnia dla obu sieci" - pisze zarząd.

Trzecim z działań strategicznych jest rozwój segmentu B2B (w przypadku Simple ten kanał ma wartość pomijalną). W okresie 1-3Q 2017 wpływy z tego segmentu wzrosły o 62 proc. w ujęciu roku do roku.

"Opinie, jakie docierają do nas od klientów wskazują, że kolekcje obu naszych marek trafiły w ich gusta. W dalszym ciągu uzupełniamy jeszcze ofertę w salonach i sklepach internetowych o nowe modele obuwia i odzieży, a także kolejne linie dodatków. Jeśli na szeroko pojętym rynku detalicznym nie wydarzy się w przedświątecznym szczycie sezonu nic nieoczekiwanego – spodziewamy się co najmniej powtórzenia dobrego poziomu sprzedaży, takiego jak zanotowany w czwartym kwartale ubiegłego roku" - prognozuje grupa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA