PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gino Rossi oczekuje na "żniwa" w drugim półroczu

  • Autor: PAP
  • 13 lip 2016 17:35

Gino Rossi oczekuje na "żniwa" w drugim półroczu Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi, mat. prasowe

Gino Rossi liczy na dalszy wzrost efektywności i marż. Oczekuje, że drugie półrocze będzie lepsze dla spółki od pierwszego - poinformował w rozmowie z PAP prezes Tomasz Malicki.

REKLAMA

W czerwcu sprzedaż grupy Gino Rossi wzrosła o 6,1 proc. rdr do 23,4 mln zł, a w okresie styczeń-czerwiec wyniosła 128,5 mln zł, co oznacza wzrost o 0,3 proc. rdr. Marża na sprzedaży detalicznej wyniosła w czerwcu 54,6 proc. (wzrost o 4,3 p.p.), a w całym pierwszym półroczu 54,3 proc. (wzrost o 3,7 p.p.).

- Czerwiec wypadł bardzo dobrze. Zależy nam bardzo mocno na wzroście efektywności i wzroście marży. W czerwcu w sieci Gino Rossi wzrost marży na sprzedaży detalicznej wyniósł 5,7 p.p., a w Simple 2,5 p.p. W tym czasie wartość sprzedaży zwiększyła się o 6 proc. Nasza sieć rośnie w niskim jednocyfrowym tempie, więc bardzo mocno wzrosła efektywność. W lipcu utrzymujemy te trendy" - powiedział PAP Malicki.

- Mam nadzieję, że marża do końca roku będzie rosnąć w tych samych proporcjach, jak w pierwszym półroczu - dodał.

Prezes oczekuje, że druga połowa roku będzie dla grupy lepsza od pierwszych sześciu miesięcy. -  Drugie półrocze powinno być mocniejsze od pierwszego, patrząc na to jak odbierane są nasze kolekcje i na wzrost marż. Dodatkowo, przeważnie drugie półrocze jest lepsze sprzedażowo - powiedział. 

Poinformował, że w tym roku sieć sprzedaży Simple w Polsce ma wzrosnąć o 400-500 mkw., a w Gino Rossi o ok. 200 m kw. - W Polsce nasza sieć nie będzie dynamicznie rosła, w przyszłym roku wzrost sieci w kraju może być podobny, jak w tym roku - powiedział Malicki.

Spółka chce rozwijać sieć sprzedaży w Czechach, na Słowacji i w krajach nadbałtyckich.

W Czechach grupa ma 4 sklepy, planuje otworzyć w tym roku jeszcze jeden. Na Słowacji są 2 sklepy, mają być 3. W krajach nadbałtyckich mają być otwarte jeszcze 2 sklepy. -  Szczególnie w Czechach idzie nam bardzo dobrze, jestem pozytywnie zaskoczony wartościami sprzedaży i realizowanymi marżami na tym rynku - powiedział Tomasz Malicki.

Sieć sprzedaży detalicznej ma być tylko jednym z filarów rozwoju w grupie. -  Dywersyfikujemy nasze kanały sprzedaży. Zależy nam na wzroście efektywności sprzedaży i marży z metra oraz rozwoju kanału internetowego i B2B - powiedział prezes.

Prezes podtrzymał, że w tym roku kanał e-commerce powinien dać 25-30 mln zł sprzedaży wobec 21 mln zł w 2015 roku. -  Chciałbym, by ten kanał rósł o wysokie kilkanaście procent rdr rocznie - powiedział.

Gino Rossi chce mocniej wejść w sprzedaż akcesoriów drobnych. -  To może dodać kilka milionów zł sprzedaży w obu markach - powiedział Malicki.  - Weszliśmy też w kanał sprzedaży artykułów reklamowych do firm, co może dać w przyszłości kilka milionów zł rocznie. Realizujemy także podwykonawstwo, projektując i produkując na zlecenie innych firm. Dodatkowo, sprzedajemy dużo przez kluby sprzedażowe za granicą. To może dać 8-10 mln zł sprzedaży w tym roku, a w przyszłym roku 15-20 mln zł. Na razie w tych klubach sprzedajemy tylko buty, a chcemy sprzedawać również dodatki - powiedział prezes Gino Rossi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.