PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gino Rossi oczekuje na "żniwa" w drugim półroczu

  • Autor: PAP
  • 13 lip 2016 17:35

Gino Rossi oczekuje na "żniwa" w drugim półroczu Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi, mat. prasowe

Gino Rossi liczy na dalszy wzrost efektywności i marż. Oczekuje, że drugie półrocze będzie lepsze dla spółki od pierwszego - poinformował w rozmowie z PAP prezes Tomasz Malicki.

REKLAMA

W czerwcu sprzedaż grupy Gino Rossi wzrosła o 6,1 proc. rdr do 23,4 mln zł, a w okresie styczeń-czerwiec wyniosła 128,5 mln zł, co oznacza wzrost o 0,3 proc. rdr. Marża na sprzedaży detalicznej wyniosła w czerwcu 54,6 proc. (wzrost o 4,3 p.p.), a w całym pierwszym półroczu 54,3 proc. (wzrost o 3,7 p.p.).

- Czerwiec wypadł bardzo dobrze. Zależy nam bardzo mocno na wzroście efektywności i wzroście marży. W czerwcu w sieci Gino Rossi wzrost marży na sprzedaży detalicznej wyniósł 5,7 p.p., a w Simple 2,5 p.p. W tym czasie wartość sprzedaży zwiększyła się o 6 proc. Nasza sieć rośnie w niskim jednocyfrowym tempie, więc bardzo mocno wzrosła efektywność. W lipcu utrzymujemy te trendy" - powiedział PAP Malicki.

- Mam nadzieję, że marża do końca roku będzie rosnąć w tych samych proporcjach, jak w pierwszym półroczu - dodał.

Prezes oczekuje, że druga połowa roku będzie dla grupy lepsza od pierwszych sześciu miesięcy. -  Drugie półrocze powinno być mocniejsze od pierwszego, patrząc na to jak odbierane są nasze kolekcje i na wzrost marż. Dodatkowo, przeważnie drugie półrocze jest lepsze sprzedażowo - powiedział. 

Poinformował, że w tym roku sieć sprzedaży Simple w Polsce ma wzrosnąć o 400-500 mkw., a w Gino Rossi o ok. 200 m kw. - W Polsce nasza sieć nie będzie dynamicznie rosła, w przyszłym roku wzrost sieci w kraju może być podobny, jak w tym roku - powiedział Malicki.

Spółka chce rozwijać sieć sprzedaży w Czechach, na Słowacji i w krajach nadbałtyckich.

W Czechach grupa ma 4 sklepy, planuje otworzyć w tym roku jeszcze jeden. Na Słowacji są 2 sklepy, mają być 3. W krajach nadbałtyckich mają być otwarte jeszcze 2 sklepy. -  Szczególnie w Czechach idzie nam bardzo dobrze, jestem pozytywnie zaskoczony wartościami sprzedaży i realizowanymi marżami na tym rynku - powiedział Tomasz Malicki.

Sieć sprzedaży detalicznej ma być tylko jednym z filarów rozwoju w grupie. -  Dywersyfikujemy nasze kanały sprzedaży. Zależy nam na wzroście efektywności sprzedaży i marży z metra oraz rozwoju kanału internetowego i B2B - powiedział prezes.

Prezes podtrzymał, że w tym roku kanał e-commerce powinien dać 25-30 mln zł sprzedaży wobec 21 mln zł w 2015 roku. -  Chciałbym, by ten kanał rósł o wysokie kilkanaście procent rdr rocznie - powiedział.

Gino Rossi chce mocniej wejść w sprzedaż akcesoriów drobnych. -  To może dodać kilka milionów zł sprzedaży w obu markach - powiedział Malicki.  - Weszliśmy też w kanał sprzedaży artykułów reklamowych do firm, co może dać w przyszłości kilka milionów zł rocznie. Realizujemy także podwykonawstwo, projektując i produkując na zlecenie innych firm. Dodatkowo, sprzedajemy dużo przez kluby sprzedażowe za granicą. To może dać 8-10 mln zł sprzedaży w tym roku, a w przyszłym roku 15-20 mln zł. Na razie w tych klubach sprzedajemy tylko buty, a chcemy sprzedawać również dodatki - powiedział prezes Gino Rossi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA