PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gino Rossi podtrzymuje plany dalszego rozwoju sieci sprzedaży

  • Autor: propertynews.pl
  • 29 sie 2014 09:50

W pierwszej połowie 2014 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Gino Rossi wyniosły 125,5 mln zł i rok do roku wzrosły o 25 proc. Grupa podtrzymuje plany dalszego rozwoju sieci handlowej.

REKLAMA

„Bardzo zadowoleni jesteśmy ze wzrostu sprzedaży, ale jeszcze ważniejsza jest dla nas poprawa zysków i rentowności. Podnoszenie efektywności Grupy Gino Rossi jest dla nas jednym z kluczowych celów, które konsekwentnie realizujemy - napisała spółka w komunikacie".

W pierwszym półroczu 2014 roku skonsolidowana marża brutto (bez sprzedaży komponentów w spółce Simple) wzrosła do 53 proc. wobec 47 proc. marży brutto wypracowanej w pierwszym półroczu ubiegłego roku. Natomiast skonsolidowany zysk ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2014 roku wzrósł do 8,7 mln zł i był pięciokrotnie wyższy w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Poprawę zantowano także na poziomie zysku operacyjnego i zysku brutto. EBIT po pierwszym półroczu wzrósł czterokrotnie, do poziomu 7,4 mln zł, a zysk brutto wyniósł 3,5 mln zł, wobec 279 tys. zł w pierwszym półroczu roku ubiegłego. Pierwsze półrocze 2014 roku spółka zakończyła zyskiem netto na poziomie ponad 2,4 mln zł. Natomiast w ubiegłym roku w pierwszym półroczu zysk netto wyniósł 95 tys. zł.

„Analizując wyniki finansowe Grupy Gino Rossi zwracamy uwagę na wynik EBITDA, który po pierwszym półroczu wynosi 10,5 mln zł. W odniesieniu do prognozy wyników finansowych na cały 2014 rok, która zakłada osiągnięcie 21 mln zł EBITDA i 265 mln zł przychodów, po półroczu mamy już 50 proc. zrealizowanego wyniku EBITDA i 47 proc. przychodów - cztamy dalej w komunikacie".

W ocenie zarządu wykonanie 50 proc. wyniku EBITDA w pierwszym półroczu, które z uwagi na sezonowość pod względem wartości sprzedaży i zyskowności jest zwykle słabsze niż drugie półrocze, może być podstawą do rozważenia podniesienia prognozy na cały rok. Decyzjea o ewentualnym podniesieniu prognozy zostanie podjęta dopiero po analizie pełnych wyników sprzedaży w trzecim kwartale.

Grupa podtrzymuje plany dalszego rozwoju sieci sprzedaży do poziomu 79 salonów własnych i franczyzowych Gino Rossi oraz 55 salonów własnych oraz franczyzowych Simple CP na koniec 2014 roku. Otwarcia nowych sklepów będą także za granicą. „Chcemy otwierać sklepy franczyzowe w Czechach i na Słowacji. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy już pierwszy sklep franczyzowy na Słowacji. W tym roku otworzymy 2 nowe sklepy w Czechach. Pracujemy także nad znalezieniem partnerów do hurtowej dystrybucji obuwia Gino Rossi na rynkach niemieckim, skandynawskim, do krajów nadbałtyckich i na Bałkanach. Chcemy rozwijać na nich sprzedaż hurtową, a w przyszłości myśleć o otwarciu salonów firmowych. Z marką Simple będziemy chcieli wyjść na rynki zagraniczne najwcześniej w 2015 roku - napisano."

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA