PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gino Rossi stawia na poprawę marży w 2014 roku

  • Autor: PAP
  • 05 mar 2014 15:57

Grupa Gino Rossi, która w 2013 roku miała 14 mln zł EBITDA i ponad 218 mln zł przychodów, zakłada w tym roku dalszą poprawę marż i przychodów - poinformował w rozmowie z PAP Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi.

REKLAMA

- W Gino Rossi podniesienie marży procentowej jest jeszcze możliwe, ale nie będzie tak dynamiczne jak w 2013 roku. Na pewno lepsze rozłożenie kosztów stałych produkcji może podnieść marże o kolejne o 1-2 pkt. proc., jednocześnie chcielibyśmy się bardziej skupić na wzroście skali działalności Gino Rossi. W przypadku Simple za cel stawiamy sobie uzyskanie wyższej procentowo marży w 2014 roku w porównaniu do roku ubiegłego oraz będziemy się zajmować bazą kosztową w tej spółce - powiedział PAP Malicki.

- Uważamy, że wzrost marży procentowej w grupie na porównywalnym poziomie jak w drugim, trzecim i czwartym kwartale 2013 roku może być w pierwszym kwartale 2014 roku. Potem dynamika wzrostu będzie bardziej stabilna - dodał.

Skonsolidowana marża brutto wypracowana po czterech kwartałach 2013 roku wzrosła do 45,3 proc. wobec 42,3 proc. marży brutto wypracowanej w 2012 roku. W czwartym kwartale marża brutto wyniosła 49,1 proc. wobec 45,3 proc. rok wcześniej.

Prognoza za ten rok zakłada, że grupa wypracuje 20 mln zł zysku EBITDA (wzrost o 42 proc. rdr) i 260 mln zł przychodów (wzrost o 19 proc. rdr). Spółka zakłada szybszy rozwój niż w roku ubiegłym.

Wzrost sieci sprzedaży na koniec tego roku ma wzrosnąć do 79 własnych i franczyzowych salonów Gino Rossi oraz do 55 salonów własnych i franczyzowych Simple.

Malicki poinformował, że planowanych jest kilka zamknięć sklepów, ale gros działań związanych z restrukturyzacją sieci odbyło się w ostatnich dwóch latach. Powtórzył, że spółka planuje w tym roku ruszyć z franczyzą poza granicami Polski i otworzyć kilka sklepów testowych. Jeden już działa na Słowacji.

Wzrost przychodów będzie wynikać również ze wzrostu sprzedaży porównywalnej.

- Zakładamy poprawę efektywności na obecnej powierzchni - powiedział Malicki.

W lutym tego roku przychody grupy Gino Rossi wyniosły 17,5 mln zł, co oznacza wzrost o 25 proc. rdr. Narastająco, od początku roku sprzedaż wzrosła o 11 proc. do 35 mln zł. W spółce Gino Rossi sprzedaż wzrosła o 23 proc. rdr, a w Simple spadła o 7 proc.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.