PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Główne ulice handlowe przeżywają renesans

Główne ulice handlowe przeżywają renesans
ul. Nowy Świat w Warszawie, fot. pl.wikipedia.org
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 22 lut 2016 10:58

Ulice handlowe w pełni wyszedł z recesji. Wzrosty zanotowano nie tylko w głównych krajach europejskich, ale i na rynkach peryferyjnych i drugorzędnych. Z najnowszego badania opublikowanego przez firmę Cushman & Wakefield wynika, że w 2015 r. czynsze w lokalach przy najbardziej luksusowych ulicach handlowych Europy ponownie wzrosły.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 22 lut 2016 10:58

Najbardziej atrakcyjne regiony pod względem inwestowania w 2016 r. to Europa Środkowo-Wschodnia, Niemcy, Portugalia, Hiszpania i Szwecja.

Według danych firmy Cushman & Wakefield czynsze najbardziej wzrosły w ciągu roku przy Via Montenapoleone w Mediolanie – aż o 41,2 proc. W czwartym kwartale ubiegłego roku lokalizacja ta odnotowała największy skok stawek czynszowych spośród wszystkich głównych ulic handlowych Europy. Na kolejnych miejscach znalazły się ulice Via Condotti w Rzymie (wzrost o 37,5proc.) i Diagonal w Barcelonie (wzrost o 33,3 proc.).

Czynsze wzrosły w mniejszym stopniu, aczkolwiek równie gwałtownie, także w innych lokalizacjach, takich jak Paryż, Londyn, Dublin, Wenecja, Lizbona i Madryt. Te zmiany na rynkach najmu świadczą o tym, że ulice handlowe są jedynym sektorem nieruchomości komercyjnych w Europie, w którym średnie czynsze ważone wzrosły, a stopy kapitalizacji spadły poniżej poziomu sprzed recesji.

Według ekspertów firmy Cushman & Wakefield zainteresowanie sieci handlowych głównymi lokalizacjami handlowymi w miastach wynika z coraz większego znaczenia obszarów miejskich, czemu sprzyjają zmiany demograficzno-społeczne oraz turystyka.

- Wzrost gęstości zaludnienia i rozrastanie się miast prowadzi również do wzrostu oczekiwań w zakresie bardziej inteligentnego i kreatywnego planowania funkcjonalnego obszarów miejskich. Rozwiązania takie umożliwiłyby stworzenie bardziej zrównoważonego, ekologicznego i przyjaznego otoczenia oraz zapewniłyby łatwiejszy i tańszy transport. Z perspektywy sieci handlowych obiekty wielofunkcyjne w centralnych lokalizacjach i sklepy przy głównych ulicach handlowych znajdujące się w pobliżu ośrodków kulturalnych, biznesowych, edukacyjnych oraz restauracji i atrakcji turystycznych idealnie wpisują się w aktualne trendy. Wynika to z faktu, że mieszkańcy nie tylko robią w nich zakupy, lecz także tam pracują i spotykają się towarzysko. Dzięki skupieniu tych wszystkich funkcji w jednym miejscu sieci handlowe mogą liczyć na wysoką odwiedzalność - mówi Monika Sujkowska, starszy analityk z działu strategii inwestycyjnych w firmie Cushman & Wakefield.

- Nie jest to jednak tylko kwestia poziomu odwiedzalności i obrotów. W dystrybucji wielokanałowej coraz większego znaczenia dla postrzegania marki nabiera rodzaj nieruchomości i jej lokalizacja. Obserwujemy trend do otwierania dużych lokali w centrach miast i jednocześnie do zwiększania obecności we wschodzących lokalizacjach handlowych i przy najlepszych ulicach w mniejszych miastach. Służy to zwiększaniu świadomości marki - dodaje Monika Sujkowska.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.246.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.