PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Gorące lato powodem słabszych wyników Monnari

  • Autor: propertynews.pl
  • 21 paź 2015 14:03

Gorące lato powodem słabszych wyników Monnari Mirosław Misztal, prezes zarządu spółki Monnari Trade

Według opinii zarządu spółki, wyniki za trzeci kwartał b.r. są niezadowalające w odniesieniu do rezultatów na poziomie operacyjnym. Spółka utrzymała dynamikę wzrostu przychodów osiągając 42,3 mln zł, co stanowi wzrost o 16,53 proc.

REKLAMA

W okresie do 30 września 2015 r. - Monnari Trade wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów w wysokości 136,1mln zł, co stanowi wzrost o 22,06 proc. w porównaniu do 2014 r., kiedy przychody zamknęły się kwotą 111,5 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży w III kwartale wyniósł 21,6 mln zł, zaś narastająco 74,8 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej zamknął się kwotą 0,4 mln zł, a narastająco 15,0 mln zł.

Jak tłumaczy spółka, na wyniki omawianego okresu wpłynęły przede wszystkim długo utrzymujące się wysokie temperatury w sierpniu i wrześniu br., co nie skłaniało klientek do zakupu wysokomarżowych produktów jesiennych.

Aby zwiększyć rotację zakupionego towaru spółka realizowała sprzedaż przy niższych marżach od założonych, co przełożyło się na spadek wyników, ale jednocześnie też pozwoliło na prawidłowe upłynnienie posiadanych zapasów.

Na wyniki wpłynął też obserwowany w III kwartale br. spadek krajowej sprzedaży detalicznej. Istotnym zdarzeniem jednorazowym w III kw. było rozpoznanie aktywa z tytułu podatku odroczonego związanego ze znakami towarowymi Monnari o wartości ponad 21 mln zł. Koszty związane z procesem przeniesienia znaków wynoszące ok. 1,5 mln zł obciążyły wynik okresu.

W opinii zarządu, III kwartał br. potwierdza ryzyko sezonowości prowadzonej przez Grupę Kapitałową działalności oraz wpływ tego ryzyka na osiągane wyniki w poszczególnych okresach roku obrotowego.

Jak stwierdzono w komunikacie, mimo trudnego III kwartału br., powyższe wyniki nie powinny mieć kluczowego znaczenia dla wyników za rok obrotowy 2015 – co wynika m.in. z udanego I półrocza br. oraz z dobrze rozpoczętego (wg stanu do 20 października) IV kwartału, który jest najlepszym okresem dla detalistów pod względem dynamiki sprzedaży i realizowanych zysków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.