PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Grocerants i shoppertainment - nowe trendy w handlu

  • dlahandlu.pl
  • 18 paź 2016 08:31

Grocerants i shoppertainment - nowe trendy w handlu Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry. Fot. żelaznastudio

Znaleźliśmy się w handlu spożywczym w pułapce – obecnie mamy niskie ceny i agresywne promocje cenowe. Pytanie brzmi: co dalej? Jak z tego wybrnąć? Czy jest możliwość obniżania cen dalej? - mówiła Agnieszka Górnicka prezes zarządu firmy badawczej Inquiry podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Ostatnie lata to jest wzrost dyskontów. W ciągu 5 lat sieci dyskontowe podwoiły swoje obroty. Temu wszystkiemu towarzyszy spadek cen, więc jest coraz większa presja cenowa - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry.

Dodała, że dyskonty są obecnie bardzo popularne, ponieważ oferują klientom dobrą cenę i atrakcyjne promocje.

- Rozwija się również segment convenience, ponieważ konsumenci cenią szybkość i wygodę zakupów, a nie tylko najniższe ceny - mówiła.

Podkreśliła, że inny trend to powrót do naturalności i regionalności oraz super foods oraz wejście dyskontów w produkty premium. - W dyskontach pojawiają się produkty luksusowe np. tekstylia łazienkowe zaprojektowane przez Zienia dla Biedronki. Niektóre dyskonty otwierają się w prestiżowych lokalizacjach np. przy hotelu Hilton w Warszawie - opowiadała.

Dodała, że obecnie internetowy handel spożywczy ma znikomy udział w rynku i "bije się" o niego 420 sklepów internetowych. Bariery dla handlu internetowego to czas i koszt dostawy oraz świeżość produktów.

Mówiła, że na świecie są obecnie dwa wyróżniające się trendy - grocerants i shoppertainment. - Grocerants – to połączenie sklepu spożywczego z restauracją. Można przyjść, wybrać produkty i przygotować danie. Shoppertainment – to trend związany z wartością dodaną - chodzi w nim o to, żeby zakupom towarzyszyło jakieś przeżycie. Sklepy organizują m.in. pokazy produktów, degustacje win oraz warsztaty gotowania - mówiła.

- Wiele silnych marek producenckich odkryło, że można sprzedawać emocje. Nie wykorzystuje tego handel w takim stopniu, w jakim mógłby, ponieważ jest cały czas skupiony na obniżaniu kosztów i ułatwianiu robienia zakupów - tłumaczyła Agnieszka Górnicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA