PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Grocerants i shoppertainment - nowe trendy w handlu

  • dlahandlu.pl
  • 18 paź 2016 08:31

Grocerants i shoppertainment - nowe trendy w handlu Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry. Fot. żelaznastudio

Znaleźliśmy się w handlu spożywczym w pułapce – obecnie mamy niskie ceny i agresywne promocje cenowe. Pytanie brzmi: co dalej? Jak z tego wybrnąć? Czy jest możliwość obniżania cen dalej? - mówiła Agnieszka Górnicka prezes zarządu firmy badawczej Inquiry podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Ostatnie lata to jest wzrost dyskontów. W ciągu 5 lat sieci dyskontowe podwoiły swoje obroty. Temu wszystkiemu towarzyszy spadek cen, więc jest coraz większa presja cenowa - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy badawczej Inquiry.

Dodała, że dyskonty są obecnie bardzo popularne, ponieważ oferują klientom dobrą cenę i atrakcyjne promocje.

- Rozwija się również segment convenience, ponieważ konsumenci cenią szybkość i wygodę zakupów, a nie tylko najniższe ceny - mówiła.

Podkreśliła, że inny trend to powrót do naturalności i regionalności oraz super foods oraz wejście dyskontów w produkty premium. - W dyskontach pojawiają się produkty luksusowe np. tekstylia łazienkowe zaprojektowane przez Zienia dla Biedronki. Niektóre dyskonty otwierają się w prestiżowych lokalizacjach np. przy hotelu Hilton w Warszawie - opowiadała.

Dodała, że obecnie internetowy handel spożywczy ma znikomy udział w rynku i "bije się" o niego 420 sklepów internetowych. Bariery dla handlu internetowego to czas i koszt dostawy oraz świeżość produktów.

Mówiła, że na świecie są obecnie dwa wyróżniające się trendy - grocerants i shoppertainment. - Grocerants – to połączenie sklepu spożywczego z restauracją. Można przyjść, wybrać produkty i przygotować danie. Shoppertainment – to trend związany z wartością dodaną - chodzi w nim o to, żeby zakupom towarzyszyło jakieś przeżycie. Sklepy organizują m.in. pokazy produktów, degustacje win oraz warsztaty gotowania - mówiła.

- Wiele silnych marek producenckich odkryło, że można sprzedawać emocje. Nie wykorzystuje tego handel w takim stopniu, w jakim mógłby, ponieważ jest cały czas skupiony na obniżaniu kosztów i ułatwianiu robienia zakupów - tłumaczyła Agnieszka Górnicka.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA