PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Grudzień miesiącem żniw dla centrów handlowych

  • Autor: propertynews.pl
  • 10 gru 2015 17:20

Grudzień miesiącem żniw dla centrów handlowych

Odwiedzalność centrów handlowych w Polsce w grudniu rośnie o prawie 20 proc. w stosunku do innych miesięcy. W tym newralgicznym dla branży handlowej okresie największym zainteresowaniem klientów cieszą się sklepy oferujące biżuterię, zegarki, akcesoria i zabawki oraz książki - wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych.

REKLAMA

Na podstawie raportu PRCH Turnover Index przygotowywanego przez Polską Radę Centrów Handlowych, na przestrzeni ostatnich 6 lat w grudniu największy wzrost zainteresowania ze strony klientów odwiedzających galerie handlowe notuje sektor sklepów oferujących produkty takie jak: biżuteria, zegarki, sklepy zoologiczne, sklepy z upominkami, punkty oferujące telefony komórkowe, zabawki, akcesoria sportowe oraz księgarnie. Wspomniane wyżej branże notują ponad dwukrotny wzrost wartości koszyka zakupowego w stosunku do pozostałych miesięcy w roku.

Bardzo dużym zainteresowaniem Polaków w grudniu cieszą się również sklepy oferujące meble, elektronikę, dekoracje i akcesoria użytku domowego, w stosunku do rocznej  średniej zainteresowanie to jest wyższe o niemalże 90 proc. Polska Rada Centrów Handlowych obserwuje również znaczny, bo aż 66 proc. wzrost koszyka zakupowego, pośród  sklepów działających w segmencie „zdrowie i uroda” takich jak drogerie, perfumerie, salony urody i salony optyczne.
 
Czas przedświątecznych zakupów to również bardzo dobry okres dla sklepów oferujących produkty spożywcze i żywność w centrach handlowych, porównując wyniki tych sklepów z innymi miesiącami są one wyższe o ponad 55 proc. Co ciekawe sieci modowe oferujące odzież i dodatki notują średnio 38 proc. wzrost sprzedaży. W ostatnim miesiącu roku branżą, która w najmniejszym stopniu korzysta z przedświątecznej gorączki zakupowej są kina, kluby fitness czy kręgielnie, których wyniki rosną zaledwie o 2 proc. w stosunku do pozostałych miesięcy w roku.

- Grudzień to newralgiczny miesiąc dla handlu, w tym centrów handlowych, to bardzo duże wyzwanie zarówno dla zarządców centrów handlowych, którzy odpowiadają za bezpieczeństwo i komfort klientów oraz sieci handlowych na których barkach spoczywa odpowiednie dopasowanie oferty. Z badań prowadzonych przez Polską Radę Centrów Handlowych wyłania się bardzo jasny trend pokazujący, że w okresie przedświątecznym największym zainteresowaniem klientów cieszą się sklepy oferujące dobra luksusowe, biżuterię, zegarki, zabawki ale także dekoracje, elektronikę czy artykuły gospodarstwa domowego. Co ciekawe w grudniowym szczycie zakupowym stosunkowo niewielki wzrost notują punkty restauracyjne oraz punkty usługowe takie jak kwiaciarnie, pralnie, czy biura podróży. Branżą, która praktycznie nie notuje większych zmian w związku z grudniowym szczytem zakupowym są kina, kręgielnie czy siłownie, co spowodowane jest zapewne ograniczonym czasem klientów i wzmożonymi przygotowaniami do Świąt Bożego Narodzenia – komentuje Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.