PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Grupa EM&F rezygnuje z segmentu modowego

  • Autor: Anna Pełka
  • 21 lut 2014 09:15

Grupa EM&F, która w 2013 roku zanotowała 300 mln zł straty netto po dokonaniu odpisów w segmencie modowym, chce do końca tego roku wycofać się całkowicie z tego segmentu - poinformował PAP Jacek Bagiński, członek zarządu spółki. Nakłady inwestycyjne wyniosą w tym roku 80-90 mln zł, otwartych ma być około 50 nowych placówek.

REKLAMA

"EM&F kończy przygodę z modą. W czwartym kwartale 2013 roku doszliśmy do wniosku, że nie ma sensu dłużej reanimować segmentu modowego. Postanowiliśmy definitywnie zamknąć i sprzedać co tylko możliwe w tym segmencie do końca tego roku" - powiedział PAP Bagiński.
"W 2012 roku podjęliśmy wysiłek mający na celu poprawę warunków handlowych z partnerami, którzy udzielili franczyzy. Te warunki udało się wtedy poprawić, ale mimo to generowaliśmy w tym segmencie stratę, która się pogłębiała" - dodał.

W rezultacie decyzji o zaniechaniu działalności w zakresie handlu odzieżą i obuwiem w modelu franczyzowym, spółka zawiązała w wynikach 2013 roku 326 mln zł odpisów aktualizujących wartość majątku trwałego, obrotowego, wartość firmy i wartość udziałów segmentu moda. Strata netto na działalności zaniechanej, w związku z zakończeniem działalności w tym segmencie, wyniosła w ubiegłym roku 371 mln zł w porównaniu do 110 mln zł w 2012 roku, a całkowita strata netto Grupy EM&F wyniosła w 2013 roku 300 mln złotych wobec 6 mln zł straty w 2012 roku.

Na koniec grudnia 2013 r. w sieci Grupy EM&F było 118 placówek w segmencie modowym. Większość placówek jest franczyzowych, część prowadzonych na bazie umów joint venture. W portfelu spółki znajdują się m.in. sklepy marek Esprit, Aldo, River Island.

"Trudno będzie znaleźć nabywcę na wszystkie brandy łącznie, będziemy szukać nabywców na poszczególne marki. Na pierwszym etapie rozmawiamy z właścicielami marek, proponując im sprzedaż tych placówek i równolegle szukamy innych nabywców, franczyzobiorców, którzy byliby gotowi prowadzić ten biznes na własny rachunek" - powiedział Bagiński.

Dodał, że spółka nie oczekuje istotnych przychodów z tytułu sprzedaży tych aktywów. "Segment modowy jeszcze będzie trochę ważył w wynikach 2014 roku, gdyż operacyjnie wygeneruje jakąś stratę" - powiedział.

W '14 OK. 50 NOWYCH OTWARĆ; CAPEX WYNIESIE 80-90 MLN ZŁ
Grupa zakłada, że tegoroczne nakłady inwestycyjne będą niższe rok do roku i wyniosą 80-90 mln zł wobec 147 mln zł w 2013 roku.
"Wstępny plan zakłada, że otworzymy w tym roku 15-20 placówek Empiku, 15-20 sklepów Smyk i 10 szkół językowych, czyli łącznie około 50 nowych placówek" - powiedział członek zarządu NFI EMF.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.