PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Grupa EM&F rezygnuje z segmentu modowego

  • Autor: Anna Pełka
  • 21 lut 2014 09:15

Grupa EM&F, która w 2013 roku zanotowała 300 mln zł straty netto po dokonaniu odpisów w segmencie modowym, chce do końca tego roku wycofać się całkowicie z tego segmentu - poinformował PAP Jacek Bagiński, członek zarządu spółki. Nakłady inwestycyjne wyniosą w tym roku 80-90 mln zł, otwartych ma być około 50 nowych placówek.

REKLAMA

"EM&F kończy przygodę z modą. W czwartym kwartale 2013 roku doszliśmy do wniosku, że nie ma sensu dłużej reanimować segmentu modowego. Postanowiliśmy definitywnie zamknąć i sprzedać co tylko możliwe w tym segmencie do końca tego roku" - powiedział PAP Bagiński.
"W 2012 roku podjęliśmy wysiłek mający na celu poprawę warunków handlowych z partnerami, którzy udzielili franczyzy. Te warunki udało się wtedy poprawić, ale mimo to generowaliśmy w tym segmencie stratę, która się pogłębiała" - dodał.

W rezultacie decyzji o zaniechaniu działalności w zakresie handlu odzieżą i obuwiem w modelu franczyzowym, spółka zawiązała w wynikach 2013 roku 326 mln zł odpisów aktualizujących wartość majątku trwałego, obrotowego, wartość firmy i wartość udziałów segmentu moda. Strata netto na działalności zaniechanej, w związku z zakończeniem działalności w tym segmencie, wyniosła w ubiegłym roku 371 mln zł w porównaniu do 110 mln zł w 2012 roku, a całkowita strata netto Grupy EM&F wyniosła w 2013 roku 300 mln złotych wobec 6 mln zł straty w 2012 roku.

Na koniec grudnia 2013 r. w sieci Grupy EM&F było 118 placówek w segmencie modowym. Większość placówek jest franczyzowych, część prowadzonych na bazie umów joint venture. W portfelu spółki znajdują się m.in. sklepy marek Esprit, Aldo, River Island.

"Trudno będzie znaleźć nabywcę na wszystkie brandy łącznie, będziemy szukać nabywców na poszczególne marki. Na pierwszym etapie rozmawiamy z właścicielami marek, proponując im sprzedaż tych placówek i równolegle szukamy innych nabywców, franczyzobiorców, którzy byliby gotowi prowadzić ten biznes na własny rachunek" - powiedział Bagiński.

Dodał, że spółka nie oczekuje istotnych przychodów z tytułu sprzedaży tych aktywów. "Segment modowy jeszcze będzie trochę ważył w wynikach 2014 roku, gdyż operacyjnie wygeneruje jakąś stratę" - powiedział.

W '14 OK. 50 NOWYCH OTWARĆ; CAPEX WYNIESIE 80-90 MLN ZŁ
Grupa zakłada, że tegoroczne nakłady inwestycyjne będą niższe rok do roku i wyniosą 80-90 mln zł wobec 147 mln zł w 2013 roku.
"Wstępny plan zakłada, że otworzymy w tym roku 15-20 placówek Empiku, 15-20 sklepów Smyk i 10 szkół językowych, czyli łącznie około 50 nowych placówek" - powiedział członek zarządu NFI EMF.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA