PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Grupa Esotiq & Henderson planuje otwarcie 20 sklepów

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 kwi 2017 07:18

Grupa Esotiq & Henderson planuje otwarcie 20 sklepów Esotiq & Henderson

IV kwartał 2016 dla Esotiq & Henderson był najlepszy w całym roku. Zarząd odzieżowej spółki podkreśla, że widać już efekty pracy nad rentownością i optymalizacją sieci handlowej. Główny cel grupy na ten rok to dalszy wzrost sprzedaży w przeliczeniu na metr kwadratowy. - W Polsce zamierzamy otworzyć do 20 nowych salonów Esotiq, głównie w systemie franczyzowym. W odzieżowej sieci Femestage głównym celem jest poprawa rentowności - zapowiada Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

REKLAMA

Przychody odzieżowej grupy Esotiq & Henderson w 2016 r. wzrosły o 17 proc. do 141,1 mln zł. Chociaż strata netto grupy przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wzrosła do 4 mln zł (rok wcześniej wynosiła 2,1 mln zł), to IV kwartał 2016 przyniósł odwrócenie trendu. Przychody grupy wyniosły wówczas 40,1 mln (+21 proc.), a zysk operacyjny grupy 1 mln zł wobec ponad 2 mln zł straty w ubiegłym roku. Poprawę widać też w wynikach jednostkowych. Przychody spółki-matki w 2016 r. wzrosły o 7,2 proc. do 124,2 mln zł, a zysk netto o 12,4 proc. do 4,1 mln zł. W samym IV kwartale 2016 jednostkowe przychody wzrosły do 35,4 mln zł (+14,5 proc.), a zysk netto wyniósł 1,9 mln zł wobec 0,1 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, co pozwoliło na pokrycie kosztów związanych z rozwojem.

- Głównym naszym celem w ubiegłym roku była większa efektywność sprzedaży. Poprawa rentowności grupy i spółki-matki była już widoczna w IV kwartale 2016r. Nie stawiamy już na ilość, ale na jakość lokalizacji, dlatego powierzchnia handlowa w Polsce rosła wolniej niż dotychczas - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Optymalizacja poprawia wskaźniki

Dynamika sprzedaży w sklepach porównywalnych w IV kwartale 2016 (LFL) wyniosła 8,4 proc., a wartość średniego paragonu wzrosła o 21 proc. W ostatnich trzech miesiącach 2016 r. grupa wypracowała bardzo wysoką marżę brutto na sprzedaży na poziomie 62,3 proc. wobec 54,7 proc. rok wcześniej. Sprzedaż na metr kwadratowy grupy w samym IV kwartale wzrosła o 11,5 proc. W sieci Esotiq wynosiła na koniec roku 752 zł (+8,2 proc.), a w Femestage 676 zł (+62,7 proc.).

- Wzrost marży oraz wzrost sprzedaży na metr kwadratowy został osiągnięty dzięki wyższym cenom detalicznym, niższym cenom zakupu towarów i skutecznym działaniom marketingowym. Stale poszerzamy asortyment. Do oferty Esotiq wprowadzaliśmy nowe linie kosmetyków i perfum sygnowanych przez Joannę Krupę. Nie skupiamy się wyłącznie na bieliźnie, rozszerzamy ofertę o stroje sportowe oraz wygodną odzież domową (homewear). Z kolei w sieci Femestage coraz większym powodzeniem cieszą się akcesoria, torebki i obuwie - dodaje Adam Skrzypek.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.